18 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 20 دی 1402 ساعت 20:02

نرم افزار مدیریت املاک و مستغلات؛ نظارت هوشمند و متمرکز بر دارایی‌های غیرمنقول

نوشته شده توسط 

دارایی‌های غیرمنقول بخش بزرگی از سرمایه سازمان‌های خصوصی و دولتی مانند شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، اداره اوقاف، بانک‌ها، مجتمع‌های تجاری و غیره هستند.

به گزارش بورس و بانک ؛ از آنجایی که شرایط ملک و تغییر و تحولات قانونی حوزه اراضی و املاک دارایی‌های هر سازمانی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، لازم است سازمان‌ها برای مدیریت املاک، تجهیزات، ابزارها و دارایی‌های فیزیکی موجود به نرم افزار مدیریت املاک و مستغلات مجهز شوند.

امور مختلفی در ارتباط با مدیریت املاک موضوعیت پیدا می‌کنند که فنآوری‌های نوین می‌توانند انجام آنها را تسهیل نمایند. فراهم‌آوری بستری مطلوب برای انجام موارد زیر تعدادی از اموری هستند که هوشمندسازی نقشی اساسی در آنها به عهده دارد.

  • درج مشخصات کلی و ثبتی املاک،
  • نظارت عددی و ریالی بر کلیه املاک،
  • جانمایی املاک بر روی نقشه،
  • محاسبات مکرر ملک،
  • مدیریت اجاره و سرقفلی،
  • ارزیابی استهلاک و صدور خودکار اسناد حسابداری،
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی ساختمان‌ها و
  • صدور گزارش‌های تفکیکی و تجمیعی امور مربوط به مدیریت املاک و مستغلات

انجام امور بالا به صورت غیرهوشمند و سنتی هزینه‌های مادی و زمانی فراوانی برای هر سازمانی به دنبال دارد. بنابراین، می‌توانیم استفاده از نرم افزار مدیریت املاک و مستغلات را به عنوان ضرورتی فنی و اقتصادی برای به‌حدأقل‌رساندن اشتباهات محاسباتی و کاهش هزینه‌ها تلقی کنیم.

ضرورت هوشمندسازی مدیریت املاک و مستغلات 

 

امروزه هر سازمان خصوصی یا دولتی که چند ملک را در سطح کشور، استان یا شهر در مالکیت دارد، مجبور است خود را برای مدیریت و رصد پیشرفته و متمرکز املاک تحت تصرف توانا سازد. در صورتی که سازمان شما هم در این ردیف قرار دارد، می‌توانید بهره کافی را از مزایای هوشمندسازی این فرایند ببرید.

اگر بخواهیم فواید کلی نرم افزار مدیریت املاک و مستغلات را بیان کنیم، علاوه بر تسریع انجام امور و کاهش هزینه‌ها، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. ثبت و دسترسی بی‌درنگ به اطلاعات املاک،
  2. تسهیل و بهبود ارتباط میان مالک و مستأجرین،
  3. نظارت و بازرسی سریع ملک،
  4. کاهش امور غیرضروری مدیریتی،
  5. افزایش امنیت اطلاعات محرمانه،
  6. تسریع و افزایش دقت در فرایند تحلیل داده،
  7. بایگانی دیجیتال تمام اسناد و مدارک،
  8. ثبت تهاتر املاک،
  9. اتصال به سایر سیستم‌های سازمانی
  10. صدور اسناد مالی در بخشهای مختلف
  11. مدیریت هوشمند املاک و مستغلات امکان‌های فراوان دیگری هم در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توانیم به تعیین مکان املاک روی نقشه، برگزاری و مدیریت مزایده‌های ملکی، ثبت پرونده‌های حقوقی و قضایی ملک، گزارش‌گیری پویا مطابق نیازهای کاربر و غیره اشاره کنیم.

     

    به کمک نرم افزار مدیریت املاک و مستغلات می‌توانید ارتباطی منسجم با سیستم حسابداری هم برقرار سازید و اسناد دارایی، استهلاکی و هزینه‌بر مرتبط با هر ملک را در یک نظام مالی ثبت کنید. به این صورت، نه تنها احتمال مفقود شدن اطلاعات را به صفر می‌رسانید، بلکه حسابرسی امور مربوط به املاک را تسهیل می‌نمایید. در مجموع، باید بگوییم که هوشمندسازی مدیریت املاک مزایای فراوانی برای سازمان‌های مختلف به همراه دارد که آن را به ضرورتی اولویت‌دار تبدیل می‌کند.

    نرم افزار مدیریت املاک و مستغلات محاسبان؛ شالوده بیشترین بهره‌وری

    شرکت حساب رایان پارس، به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان نرم افزارهای یکپارچه مالی و اداری، همواره بهترین تجربه را برای مشتریان خود فراهم آورده است. این شرکت ضرورت هوشمندسازی و کیفیت سطح جهانی را برای پیشرفت تمام سازمان‌های خصوصی و دولتی کشورمان درک کرده و گام‌های سازنده‌ای در این راستا برداشته است که محاسبان را به پیشتاز این عرصه تبدیل کرده‌اند.

    در واقع، این شرکت از طریق تولید بهترین نرم افزارها، آموزش رایگان، پشتیبانی رایگان و مزایای فراوان دیگری که برای مشتریان خود در نظر گرفته، به نامی آشنا و مورد اعتماد در میان سازمان‌های خصوصی و دولتی تبدیل شده است. همین ویژگی موجب شده تا در اینجا به معرفی نرم افزار پیشرفته این شرکت برای مدیریت املاک و مستغلات بپردازیم.

  12. از میان وجوه تمایز نرم افزار مدیریت املاک و مستغلات محاسبان می‌توان جامعیت، کاربری آسان و ویژگی‌های ممتاز را نام برد. این نرم افزار شرکت حساب رایان پارس با تضمین امنیت کامل اطلاعات مالی، بهینه‌سازی بیشینه وقت و هزینه‌ها، امکان تهیه گزارش‌های جامع و افزایش حدأکثری بازدهی شالوده‌ای حیاتی را برای بیشترین بهره‌وری فراهم می‌آورد.

     

    افزون بر این، وقتی که مدیریت املاک و مستغلات خود را با استفاده از نرم افزار محاسبان انجام می‌دهید، دیگر نگران مشکلات احتمالی با سیستم عامل ویندوز نخواهید بود. نرم افزار مدیریت املاک این شرکت به صورت تحت وب تولید شده است که تأثیر فراوانی بر افزایش امنیت اطلاعات، دسترسی آسان و کاربرپسندی آن دارد.

    از آنجایی که این نرم افزار روی سرور اینترنتی نصب می‌شود، می‌توانید از طریق هر رایانه‌ای و تنها با اتصال به اینترنت امور خود را انجام دهید. این نرم افزار، همچنین، کاربران را به یک سیستم عامل خاص محدود نمی‌کند. برای مثال، می‌توانید از طریق سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، مک، اندروید یا غیره به اینترنت متصل شوید و بهره لازم را از امکانات نرم افزار ببرید.

    در پایان لازم به یادآوری است که طبق گفته مسئولان این شرکت،  تعداد زیادی از سازمان‌های خصوصی و دولتی کشور در حال استفاده از مزایای نرم افزار مدیریت املاک و مستغلات محاسبان هستند. در صورتی که بخواهید گامی ضروری در راستای مدرن‌سازی مدیریت املاک سازمان خود بردارید، شاید بتوان گفت این محصول  یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما است.