30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 05 ارديبهشت 1399 ساعت 14:17

افتتاح کارخانه آلومینیوم جنوب توسط رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس

نوشته شده توسط 

01083کارخانه آلومینیوم جنوب (سالکو) از طریق ویدئو کنفرانس توسط دکتر روحانی، رئیس جمهوری کشورمان و با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل کارخانه در لامرد استان فارس به بهره برداری رسيد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از شاتا، طرح آلومینیوم جنوب با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در شهرستان لامرد استان فارس (منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد) تکمیل و توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

با راه اندازی این واحد بزرگ صنعتی برای 6 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی می شود که عمده نیروهای جذب شده در این واحد از افراد بومی منطقه به شمار می آیند.

فناوری مورد استفاده در آلومینیوم جنوب مدرن ترین و بهینه ترین تکنولوژی تولید آلومینیوم در کشور به شمار می آید و این واحد قابلیت تولید شمش آلومینیوم، بیلت و اسلب را دارد.

گفتنی است؛ سالکوبه عنوان تنها واحد تولید کننده آلومینیوم کشور است که کلیه بخش‌های تولیدی اعم از واحد رکتیفایر، واحد احیا، آند سازی، ریخته گری، تاسیسات و یوتیلیتی و حتی تاسیسات تخلیه، انتقال و ذخیره سازی مواد اولیه در بندر را دارا است.