31 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 10 بهمن 1397 ساعت 11:14

بانک سینا چگونه رتبه پانزدهم ۱۰۰ شرکت برتر ایران را کسب کرد؟

نوشته شده توسط 

sinaaaدر حالی که برخی از بانک های کشور،شرایط ناهمواری را تجربه می کنند و از نظر وضعیت منابع،نقدینگی و ارزش بازار،در وضعیت نه چندان مطلوبی قرار دارند،رشد ۶ پله ای بانک سینا در میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور که توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور معرفی می شوند،حائز اهمیت است.

به گزارش «بورس و بانک» به نقل از صدای پول،در بیست و یکمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در سال ۱۳۹۶، بانک سینا برای شانزدهمین سال متوالی موفق شد جایگاه خود را در بین یک‌صد شرکت برتر کشور بهبود بخشد.

طبق بررسی‌های سازمان مدیریت صنعتی که بر مبنای اطلاعات سال مالی ۱۳۹۶ صورت گرفته، بانک سینا با ۶ پله ترقی نسبت به فهرست اعلامی سال گذشته از سوی این سازمان، توانست رتبه ۱۵ را از لحاظ شاخص میزان فروش/ درآمد در میان صد شرکت برتر ایران از آن خود کند و با عملکردی درخور و شایسته برای دومین سال در بین ۱۰ شرکت پیشرو کشور نیز قرار گیرد.

فهرست صد شركت برتر، مجموعه‌اي متعلق به شركت‌هاي بزرگ ايراني است. در فهرست صد شركت برتر ايران، بر روي شناسايي آرايش بنگاه هاي بزرگ كشور در كنار يكديگر تمركز شده است. شاخص سودآوري و عملكرد، بهره وری، نقدينگي، بدهي‌ و شاخص‌هاي بازار از جمله شاخص هایی هستند که در انتخاب شرکت های برتر مورد بررسی و مقایسه قرار می گیرند.

بر اساس صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ جمع دارایی های این بانک ۱۹۵,۲۷۰,۲۲۱ میلیون ریال است.این در حالی است که در صورت مالی منتهی به ۱۳۹۶،۱۲،۲۹ این میزان ۱۸۴,۳۷۷,۲۸۰ اعلام شده بود که حاکی از رشد شش درصدی دارایی های بانک سینا دارد.سهام بانک سینا هم در بازار سرمایه از وضعیت مطلوبی برخوردار است و یکی از سهم های پر جاذبه در تالار شیشه ای است.”وسینا”با P/E
۱۱٫۵۲ و EPS90 در شرایط مطلوبی قرار دارد و با اصلاح قیمتی که در ماههای اخیر انجام داده است،در حال حاضر گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران است.

پیش بینی ها حاکی از آن است که با بهبود وضعیت شاخص کل بورس ،سهامداران “وسینا” شرایط خوبی را تجربه خواهند کرد.

بنابراین انتظار می رود که رتبه این بانک در سال  ۱۳۹۷ در میان ۱۰۰ شرکت برتر  کشور،ارتقا یافته و شاهد خبرهای خوبی در این باره باشیم.