24 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 15 تیر 1398 ساعت 17:13

آقاکثیری تاکید کرد: صدور ۲ هزار و ۱۱۲ مجوز r&d از سال 92 تاکنون

نوشته شده توسط 

kasiriرئیس‌مرکز توسعه فناوری‌وصنایع پیشرفته وزارت صمت گفت: ۶۸ درصد از مجوزهای r&d صادر شده یعنی ۲ هزار و ۱۱۲ مورد از سال ۹۲ و در دولت تدبیروامید بوده است.

به گزارش خبرنگار ما، حسن آقاکثیری افزود: مقام معظم رهبری بر علم نافع که رفع‌کننده مشکلات باشد، تاکید داشته و از سال ۶۸ صدور مجوز r& d شروع شده که تا به امروز ۳ هزار و ۱۰۶ مجوز صادر شده است.
وی در ادامه تصریح‌کرد: مجوز ۳۲۶ بنگاه صنایع پیشرفته صادر شده که بیشتر آن از سال ۹۴ به این طرف بوده است.
رئیس‌مرکز توسعه فناوری‌وصنایع پیشرفته وزارت صمت در خصوص طرح تاپ نیز گفت: هر بنگاهی که مجوزی از وزارت صمت داشته باشد؛ می‌تواند در سامانه تاپ ثبت‌نام و نیازهای خود را مطرح کند.
آقاکثیری با بیان اینکه در طرح پسادکتری ضرورت دارد که دانشجو محیط صنعت را درک کرده باشد، افزود: از لحاظ تولید مهندس رتبه سوم دنیا را داریم، از لحاظ توانمندی برای ورود به صنعت در رتبه ۷۵ هستیم که طرح تاپ در این حوزه ورود خواهد کرد.
وی با اعلام اینکه اساتید می‌توانند فرصت‌های مطالعاتی خود را در صنعت بگذرانند، بیان‌کرد: ۷۸ قرارداد میان صنعت و دانشگاه را که مشمول معافیت مالیاتی هستند؛ پارسال انجام دادیم.
رئیس‌مرکز توسعه فناوری‌وصنایع پیشرفته وزارت صمت با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان مربوط به حدود ۲ هزار بنگاه دارای دانش فناورانه است، گفت: موضوع توسعه بازار و توسعه محصول یکی از بحث‌های تاپ است.