30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 05 شهریور 1399 ساعت 14:49

ضرورت ورود مگفا به بازار های نوین عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات

نوشته شده توسط 

002311معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در بازید از مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) بر ورود این شرکت به حوزه ها و بازار های مختلف و نوین عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد .

به گزارش بورس و بانك و به نقل از ايدرونيوز، معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از مگفا با اشاره به اینکه یکی از وظایف هلدینگ ، خلق ارزش از طریق هم افزایی در زیر مجموعه ها است، گفت : ایدرو تلاش می کند با بهم رسانی موضوعات مختلف در فضاهای زیر مجموعه ، چنین نقشی را ایفا کند.

امیر بیات به سرعت بالای تغییر و تحول در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره و خاطر نشان کرد : از مگفا انتظار می رود با بازنگری در ساختار ، بتواندبا حداکثر سرعت و انعطاف خود را با این تغییرات همراه و همگام کند .

رئیس هیات عامل ایدرو همچنین با تاکید بر اینکه حوزه توسعه فناوری بایستی محور عمده فعالیت های مگفا باشد ، تصریح کرد : افرایش توانمندی مگفا در صنایع هایتک باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و این مقوله باید با قدرت پیگیری شود.

بیات در ادامه احیاء هویت مگفا را ضروری توصیف کرد و گفت : مگفا باید ظرفیت ها و توانمندی هایش را در حوزه کسب و کار و خدمات به بخش های متنوع دولتی و خصوصی بیشتری ارائه کند تا نقش پررنگ تری در بازار این حوزه داشته باشد .

پیگیری مطالبات معوقه و فروش اموال مازاد مگفا از دیگر موارد تاکیدی معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو در این بازدید بود.
در این بازدید محمد جواد انبیایی مدیرعامل مگفا نیز گزارشی از اقدامات و پروژه های در دست اجرای این شرکت همچون سامانه های مختلف حوزه دولت الکترونیکی ، پروژه شهرهای هوشمند ، پروژه مراکز تعالی تحول دیجیتال ، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان برون شهری ، هوشمند سازی تجارت الکترونیکی ، طرح تحلیل هوشمند قوانین و… ارائه کرد .

معاون وزیر ورئیس هیات عامل ایدرو همچنین از نمایشگاه دستاورد های مگفا در حوزه فناوری های نوین و برخی از محصولات فناورانه و هوشمند مانند کنتورهای هوشمند ، ردیاب خودرو ، کیت کارخانه هوشمند ، روشنایی هوشمند و… دیدن کرد .

مگفا یکی از شرکت های تابعه ایدرو است که در حوزه فناوری های اطلاعات و ارتباطات فعالیت دارد.