30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 19 مهر 1399 ساعت 09:58

اعلام آخرین جزییات عرضه خودرو در بورس کالا

نوشته شده توسط 

003241مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه مشکل اصلی گرانی خودرو در بازار سفته بازی و سوداگری است، گفت: با عرضه خودروی صفر کیلومتر در بورس کالا، بازار شفاف می شود و خودرو رفته رفته علاوه بر رشد کیفیت در تولید از یک کالای واسطه گری به کالایی مصرفی تبدیل می شود.

 

به گزارش بورس و بانك و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روح الله ایزدخواه در گفتگو با ۱۸:۳۰ وضعیت گرانی خودرو را یک بیماری خواند و گفت: هدف اصلی طرح ارائه شده به مجلس خارج کردن خودرو از یک کالای سوداگری و سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی است.
او افزود: ظرفیت تولید خودرو در سال را بیش از ۲ میلیون خودرو و به اندازه نیاز کشور است و مشکل اصلی در سفته بازی و سوداگری است.
ایزد خواه با بیان فرایند عرضه خودرو در بورس گفت: در عرضه خودروی تولید شده در بورس بحث افزایش کیفیت خودرو را هم در بر دارد.
مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس افزود: بر اساس این طرح تمامی خودروهای تولید داخل صرفا از طریق بورس کالا عرضه می‌شوند و این مکانیزم راحتی است.
او با بیان اینکه خریداران خودرو در بورس حق فروش خودرو را تا دوسال بعد نخواهند داشت، گفت: خریداران خودرو تا بازه زمانی دو ساله ملزم به پرداخت مالیات سنگینی خواهد شد.
ایزدخواه افزود: تمام خودروهای سبک صفر کیلومتر داخلی و برخی خودروهای خارجی مشمول این طرح می‌شوند. هرکس در سال تنها یک خودرو از یک مدل می تواند از بورس خریداری کند. در بورس کالا ، خودرو با قیمت تمام شده و واقعی معامله می شود و قیمت پایه را سازمان حمایت از مصرف کننده مشخص می کند.