30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 13 ارديبهشت 1399 ساعت 14:21

پرداخت‌های سال ۹۸ بیمه سلامت به خوبی انجام شد

نوشته شده توسط 

01206رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ورود بیمه سلامت به موضوع مقابله با کرونا موثر بود و با وجود این ‌که ورودی بیماران در این بازه زمانی به بیمارستان‌ها زیاد بوده و باعث افزایش هزینه‌ها شد، اما پرداختی‌های بیمه سلامت در پایان سال 98 به خوبی انجام شد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از آي‌هينا، عبدالرضا فاضل درباره عملکرد سازمان بیمه سلامت در زمان شیوع ویروس کرونا افزود: در چند ماه اخیر کمک‌های بیمه سلامت به دانشگاه‌های علوم پزشکی موثر بود. دراسفند 98 و فروردین 99 به هر حال درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها کم شد و بیمارستان‌ها از نظر نقدینگی دچار مشکلاتی شدند.

وی ادامه داد: هرچند دراین بازه زمانی، اعمال جراحی غیراورژانسی کاهش یافت، اما هزینه بیماران کرونایی مثل آزمایش و بستری در آی سی یو و تصویربرداری زیاد بود. برای دانشگاه‌های علوم پزشکی وهم برای بیمه سلامت، موضوع کرونا بار سنگینی است. زیرا حدود 10 تا 15 درصد بیماران در آی سی یو بستری می‌شوند و بستری این بیماران در آی سی یو، هزینه مضاعفی به بیمه‌ها وارد می‌کند. از طرفی باید بدانیم که حدود 65 درصد جمعیت استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: هرچند شرایط کرونا حاد و جدید بود، اما سازمان‌های بیمه گر و به خصوص بیمه سلامت باید به سمت موضوع پیشگیری و خدمات سرپایی سطح یک سلامت حرکت کند.

فاضل درباره مداخلات اجتماعی بیمه سلامت برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بیان کرد: یکی از موارد قابل توجه، ارائه آموزش‌هاست که سازمان‌های بیمه گر می‌توانند ارائه کنند. در گذشته بیماران حتی برای یک سرماخوردگی ساده هم به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند. البته در یک ماه ابتدایی شیوع کرونا، مراجعه به علت ناآگاهی زیاد بود، ولی در ماه دوم به علت افزایش آموزش‌ها، خود مردم یاد گرفتند که نباید مراجعه غیرضروری داشته باشند.