30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 26 فروردين 1399 ساعت 09:25

زحمات بیمه سلامت یکی از اهرم‌های دلگرم کننده است

نوشته شده توسط 

0775وزیر بهداشت گفت: زحمت همکاران ما در سازمان بیمه سلامت یکی از اهرم‌های دلگرم کننده است و در پرداخت معوقات توانستیم به نوعی عمل کنیم که در بیمارستان‌های دولتی و مراکز طرف قرارداد تا پایان آبان و آذر ۹۸ پرداختی‌ها را انجام بدهیم و معوقات سال ۹۷ به صفر رسید و بقیه مطالبات نیز با لطف خدا و همت سازمان بیمه سلامت پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از آی ‌هینا، سعید نمکی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران كه به صورت ویدیو كنفرانس با مدیران ستادی و استانی سازمان بیمه سلامت برگزار شد، افزود: باید از مدیریت هوشمندانه و خردمندانه سازمان بیمه سلامت تشکر کرد. تمام رفتارهای سازمانی دستگاه‌های مرتبط با وزارت بهداشت را رصد می‌کنم و یکی از جاهای که از مدیریت آن دلخوش هستم، بیمه سلامت است. اولین دغدغه من در بیمه سلامت، ساختار اقتصادی و هزینه کرد منابع بود. گفته می‌شود بیمه‌ای می‌تواند پایدار بماند که درزمان سلامتی بگیرد و خرج زمان بیماری کند. در زمان جوانی بگیرد و خرج زمان پیری کند.

وی ادامه داد: اتفاقی که قبلا در بیمه سلامت افتاد این بود که بدون محاسبه اقتصادی خیلی‌ها بیمه شده بوند. اولین اتفاق در سازمان بیمه سلامت این بود که دوستان توانستند مدل اقتصادی تازه‌ای را برای بیمه سلامت تعریف کنند و از ریخت و پاش اقتصادی به سمت هزینه کرد منطقی منابع حرکت کنند. این کار درست و منطقی بود و امروز حاصل آن را مشاهده می‌کنیم.

وزیر بهداشت افزود: با اتکا به پرونده الکترونیک سلامت و استفاده از ظرفیت موجود باید به سمت استفاده از تله مدیسین حرکت کنیم. موضوع دیگر مراقبت در منزل است که بسیاراهمیت دارد.

نمکی بیان کرد: یکی از بحث‌هایی که از سازمان بیمه سلامت می‌خواهیم این است که توان بخشی هم تحت پوشش قرار بگیرد. زیرا بیمار به طور مثال تاندون را جراحی می‌کنند و بدون توان بخشی به منزل می‌رود و دوباره دچار مشکلات دیگری شده و یک ماه دیگر باید در بیمارستان بستری شود. در نتیجه باید توان بخشی هم در کنار درمان و تشخیص تحت پوشش قرار بگیرد تا هزینه‌های آتی کاهش یابد.

وزیر بهداشت گفت: از سازمان بیمه سلامت می‌خواهیم که با جدیت موضوع کرونا را در برنامه‌ها در سرلوحه قرار بدهند.