30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 11 آبان 1398 ساعت 10:59

نباید حتی یک درصد کمبودی در تخصیص منابع بیمه سلامت وجود داشته باشد

نوشته شده توسط 

3022عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیمه سلامت از جمله مهمترین حوزه‌هایی است که نباید حتی یک درصد در خصوص تخصیص منابع آن کمبودی وجود داشته باشد، گفت: انتظار داریم علاوه بر تخصیص کامل اعتبارات مصوب بودجه سال 98، در کنار تعامل و همکاری، در پیش نویس بودجه سال 99 نیز دولت به درستی منابع این سازمان را تخصیص دهد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از آی‌هینا، رسول خضری با اشاره به اینکه یکی از بنیادی ترین مظهر عدالت در تمام جوامع، عدالت در حوزه سلامت است، بیان کرد: بیمه سلامت براساس اصول 19، 21 و 29 قانون اساسی گام های بسیار مهمی به خصوص بعد از اجرای طرح تحول سلامت برداشته است به طوری که با مدیریت جدید، تاثیرات مثبت در این حوزه برایمان بسیار ملموس است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق اصول متعدد قانون اساسی، تاکید برنامه توسعه پنجم و ششم کشور و سیاست‌های کلی نظام، تمام آحاد جامعه باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند که خوشبختانه سازمان بیمه سلامت ایران در این مسیر حرکت کرده و در تلاش برای پوشش بیمه پایه سلامت در کشور است.

نماینده مردم سردشت و پیشرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حوزه سلامت جزء شعارهای اصلی دولت یازدهم و دوازدهم بوده و به نوعی پیشانی کل دولت محسوب می‌شود که امیدواریم مسئولین منزلت این جایگاه را به خوبی درک کرده و شرایط را همانند گذشته به نحوی مدیریت کنند که خللی به این حوزه وارد نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود 5 میلیون همپوشانی ایجاد شده بعد از اجرای طرح بیمه رایگان، بار سنگینی را بر بیمه سلامت تحمیل کرد. انتظار داریم با آزمون وسع و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، بار فشار ناشی از کمبود بودجه از حوزه سلامت برداشته شود دراین شرایط سازمان بیمه سلامت ایران نیز که عمدتا اقشار نیازمند جامعه را تحت پوشش قرار داده است، خواهد توانست خدمات با کیفیت و بهتری را به بیمه‌شدگان ارائه دهد