31 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 12 مهر 1398 ساعت 14:05

ضرورت هم افزایی، مشارکت و تعامل میان ارکان دولت و حاکمیت در پیشبرد اهداف سلامت

نوشته شده توسط 

2673مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ۸۵ درصد ازاعتبارات اختصاص یافته به خراسان شمالی در حوزه سلامت از منابع دولتی برای بیمه شدگان رایگان است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از آی هینا، مهندس طاهر موهبتی در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی ۷۰ درصد از جمعیت ، تحت پوشش بیمه سلامت هستند، ضمن اینکه بیمه سلامت سالانه ۲۳۰ میلیارد تومان از منابع دولتی را برای این استان هزینه می کند، زیرا جمعیت بیمه شده در خراسان شمالی از روستاییان هستند.

وی افزود: اگر اعتبارات به بیمه سلامت تخصیص پیدا کند، در پرداخت بدهی ها اولویت ها رعایت می شود، البته به توسعه بخشی از ادارات در خراسان شمالی باید توجه کرد و ما آمادگی داریم دراین زمینه همکاری کنیم.

موهبتی تصریح کرد: بیمه سلامت در حوزه IT اقداماتی انجام داده که می توان به نسخه نویسی الکترونیک و رسیدگی اسناد الکترونیکی اشاره کرد.

رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: توجه به گایدلاین ها و راهنماهای بالینی برای بیمه ، ذخیره منابع به همراه دارد، البته تغییر رفتار مقاومت به دنبال داشته و دراین زمینه حمایت استانداری خراسان شمالی ازاهمیت بسزایی برخوردار است.

در این دیدارهمچنین محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: هم افزایی، مشارکت و تعامل میان ارکان دولت و حاکمیت در پیشبرد اهداف نظام سلامت امری ضروریست.

وی افزود: خراسان شمالی از زیرساخت های لازم برخوردار نیست، بنابراین در رفع مشکلات همه بخش ها باید همکاری کنند؛ بدون شک استانداری دراستقرار سازمان الکترونیک با هدف کاهش مشکلات مردم با بیمه سلامت همکاری می کند.