30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 27 اسفند 1400 ساعت 10:40

خدمات دهی به ساکنان محلات کم برخوردار اولویت بیمه سلامت است

نوشته شده توسط 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات دهی به ساکنان محلات کم برخوردار اولویت بیمه سلامت است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران ؛ محمد مهدی ناصحی در نشست اختتامیه بیمه رایگان سلامت گفت: توجه به افراد فاقد بیمه در طرح تحول محلات کم برخوردار جزء اولویت های ما بود که در اسرع وقت با کار جهادی به نتیجه رسید.
وی افزود: خوشبختانه جلسات بسیاری در این خصوص برگزار شد و در طول یک ماه و نیم کار عملیاتی و اجرایی توانستیم این طرح را با کمک نهادهای ذی ربط در تهران اجرایی کنیم.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با تاکید بر اختصاص منابع پایدار با هدف کاهش پرداخت از جیب مردم تصریح کرد: تاکنون در اجرای طرح توانمندسازی ۲۴۰ هزار نفر بیمه رایگان شدند که البته باید اقداماتی را انجام داد تا دسترسی آسان به خدمات سطح ۱ و ۲ و ۳ نیز به درستی اجرایی شود، در گام اول اجرای این طرح با کمک و همکاری دانشگاه علوم پزشکی در منطقه ۱۲ به عنوان پایلوت اقدامات مناسبی انجام شد.
ناصحی ادامه داد: در بحث پوشش حداکثری، کشور ما جز ۵۰ کشور اول است، اما باید تلاش کنیم تا در آینده نزدیک رتبه اول منطقه را کسب کنیم؛ ضمن اینکه به لحاظ میزان پوشش خوشبختانه کارهای مناسبی انجام شده اما باید در بحث عمق بخشی و خدمات نیز ساز و کارهای مناسبی را اتخاذ کنیم.
وی تاکید کرد: در بودجه سال آینده ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه رایگان تمام اقشار در کشور در نظر گرفته شده است که امیدواریم با عمق بخشی به خدمات، بیمه شدگان خدمات بهتری دریافت کنند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به بحث پوشش هزینه ای بیماران افزود: باید اعتبارات بیمه ها افزایش پیدا کند، البته ۵ هزار میلیارد تومان در بودجه به اعتبارات اضافه شد، تا خدمات دهی به بیماران صعب‌العلاج در شرایط بهتری قرار گیرد؛ لذا امیدواریم پوشش خدمات این بخش برای سال آینده افزایش پیدا کند.
ناصحی گفت: کارهای مهمی در حوزه سلامت از جمله نظام الکترونیک و نسخه الکترونیکی در حال انجام است که دستاوردهای بسیاری را برای ما حاصل کرده است، بدون شک طرح های این چنینی به شفاف سازی و جلوگیری از قاچاق دارو کمک می‌کند.
 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: در بحث ساماندهی ارز دارو، بیمه سلامت آمادگی خود را در اجرا اعلام کرده و ما معتقد هستیم؛ اگر این مسئله اجرایی شود اتفاقات قابل قبولی در حوزه سلامت و از جمله دارو رخ خواهد داد، چرا که به جای مصرف ارز در حوزه های غیر موثر، ارز در داروخانه به دست مصرف کننده می رسد.
وی در پایان گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در بحث توانبخشی، خدمات دهی به بیماران اتیسم، نازایی، زنان باردار و فرزندان آنها اقدامات موثری را انجام داده است.