30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 27 اسفند 1400 ساعت 10:36

همه دستگاه ها وظایف خود برای تسریع در پوشش بیمه سلامت در محلات کم برخوردار را به طور کامل انجام دهند

نوشته شده توسط 

معاون اول رییس جمهور به صحنه آوردن مردم برای مشارکت در حل مسائل و مشکلات کشور را از هنرهای منحصر به فرد بنیان گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری برشمرد و تأکید کرد: در طول نهضت اسلامی و همچنین جریان های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوادث سنگینی در کشور اتفاق افتاد که اگر محوریت مردم نبود امکان حل این مسایل بسیار سخت می شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از  پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران ؛ محمد مخبر در مراسم اختتامیه بیمه رایگان سلامت و همچنین اعلام خاتمه پوشش کامل بیمه سلامت ۲۶۰ محله کم برخوردار استان تهران، با تأکید بر اینکه مردم همواره نقش اساسی و کلیدی در حل مشکلات کشور داشته اند، افزود: در اوایل حمله رژیم بعثی به کشور و با وجود مشکلات برای سران ارتش و همچنین عدم سازماندهی سپاه پاسداران، این مردم بودند که با کمترین و ساده ترین اسلحه های نظامی جلوی بعثی ها ایستادند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: در حوادث بعدی پس از پیروی انقلاب اسلامی و همچنین جریان منافقین هم مردم نقش اساسی در مقابل این فتنه ها داشتند و در سالیان بعد و پس از اعمال تحریم های دشمنان هم در مقابل تحریم ها ایستادگی و مقابله کردند.
وی با بیان اینکه نباید محلات کم برخوردار و فقیر در حاشیه شهرها وجود داشته باشد تصریح کرد: وضعیت بهداشت، معیشت، امنیت و زیرساخت های انرژی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با وضعیت کنونی قابل مقایسه نیست تا جایی که قبل از انقلاب در شهرهای بزرگ ۳۰۰ هزار نفری تنها سه پزشک خارجی مشکلات سلامت و بهداشتی مردم را حل می کردند و در زمینه تأمین انرژی، از ژنراتور برای تولید برق استفاده می شد اما در طول ۴۰ سال گذشته با تلاش های مسئولان نظام زیرساخت های زندگی برای مردم در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار فراهم شده است.
 مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت واگذاری اقتصاد به مردم در دولت سیزدهم، تصریح کرد: دولت سیزدهم به دنبال این است که با تاکید رئیس جمهوری، برنامه ریزی های لازم و منظم انتقال اقتصاد از دولت به مردم انجام شود.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به طرح توانمند سازی و همچنین تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار کشور گفت: با اجرای این طرح برخی مشکلات و گرفتاری های مردم در بخش های مسکن، اشتغالزایی، امنیت، جلوگیری از آسیب های اجتماعی و بازگرداندن آسیب دیدگان به دامن خانواده در یک بازه زمانی مرتفع می‌شود.
مخبر با بیان اینکه خوشبختانه امروز محلات کم برخوردار استان تهران تحت پوشش کامل بیمه سلامت قرار می گیرند، افزود: سلامت جزو مواردی است که با به خطر افتادن آن زندگی یک فرد و تمام خانواده تحت تأثیر قرار می گیرد تا جایی که افراد حاضرند تمام دارایی خود را برای بازگرداندن سلامت فرد بیمار هزینه کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به سیاست و اولویت نظام، اجرای طرح توانمند سازی و تحت پوشش قرار گرفتن محلات کم برخوردار به سرعت در کل کشور توسعه یابد و گفت: با توجه به حساسیت بالای مقام معظم رهبری برای حل مشکلات نیازمندان باید همه دستگاه های دولتی و پشتیبان وظایف خود را در این زمینه به صورت کامل انجام دهند.