30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 25 مهر 1400 ساعت 07:48

اهم اقدامات سازمان بیمه سلامت در توسعه سامانه های خدمات الکترونیک

نوشته شده توسط 

مدیر کل سامانه ها و روش های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت ایران، اهم اقدامات این سازمان در توسعه سامانه های خدمات الکترونیک را تشریح کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ؛ صدرالله عباسی گفت: توسعه خدمات الکترونیک در سازمان بیمه سلامت با توجه به لزوم ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان، به صورت ویژه دردستور کار قرار گرفته است.
وی در خصوص مهم ترین اقدامات این حوزه در طول یکسال گذشته افزود: تولید و توسعه سامانه های نرم افزاری از جمله تشکیل پایگاه اطلاعات بر خط بیمه شدگان درمان کشور، تولید سرویس استحقاق سنجی درمان مبتنی بر پایگاه اطلاعات بر خط بیمه شدگان درمان کشور، نسخه الکترونیک، رسیدگی الکترونیک اسناد بستری، رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات بیمه شدگان و موسسات درمانی طرف قرار داد، رضایت سنجی از بیمه شدگان و توسعه پورتال ملی سازمان بیمه سلامت ایران و استاندارد سازی آن و ایجاد زیرساخت های لازم برای ارائه اطلاعات شفاف باعث ارتقاء جایگاه سازمان بیمه سلامت در حوزه الکترونیک و شفافیت شده است. (بر اساس ارزیابی های سازمان فن آوری اطلاعات کسب رتبه چهارم در حوزه خدمات الکترونیک و کسب رتبه ششم در زمینه شفایت بین تمامی دستگاه های اجرایی کشور)
مدیر کل سامانه ها و روش های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: اجرای پروژه نسخه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت ایران را یکی مهمترین دستاوردهای نظام سلامت بیان داشته و ابراز امیدواری کردند که تا پایان آذرماه سال جاری بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده و منطبق بر قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور جامه عمل بپوشانیم.
ارائه خدمات و اطلاع رسانی های بر خط یکی دیگر از دستاوردهای سازمان بیمه سلامت بوده است که در این خصوص می توان به پاسخگوئی بر خط از طریق پورتال ملی سازمان بیمه سلامت به نشانی IHIO.GOV.IR، اطلاع از آخرین وضعیت بیمه ای با شماره گیری *۱۶۶۶# مبتنی بر سرویس استحقاق سنجی، پاسخگوئی و مشاوره تلفنی از طریق مرکز پاسخگوئی ۱۶۶۶ و تمدید دفاتر درمانی بیمه شدگان صندوق های روستائیان و بیمه سلامت همگانی با مراجعه به پورتال ملی سازمان بیمه سلامت، اشاره کرد.
وی تمدید اعتبار قریب به ۱۵ میلیون نفر از بیمه شدگان صندوق های روستاییان و بیمه سلامت همگانی به صورت سیستمی تا پایان آذرماه سال جاری را نیز یکی دیگر از اقدامات این حوزه برشمرده و تاکید داشتند که این موضوع با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و تصمیم مدیران ارشد سازمان بر اساس درخواست معاونت بیمه و خدمات سلامت سازمان صورت پذیرفته است.
در راستای تکریم بیمه شدگان و دریافت نظرات ارزشمند آنها به منظور بهبود مستمر خدمات سامانه های رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات و رضایت سنجی از بیمه شدگان در اختیار قرار گرفته است.