30 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 16 شهریور 1400 ساعت 14:53

همراستایی برنامه‌های بیمه سلامت با وزارت بهداشت در دولت سیزدهم

نوشته شده توسط 

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: هر دو برنامه نسخه نویسی الکترونیک و نظام ارجاع بیمه‌ای که در یک سال اخیر در سازمان بیمه سلامت به طور جدی پیگیری و اجرایی شده، جزو اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم بوده و در واقع این همراستایی افق روشنی در اجرای برنامه سازمان بوجود می آورد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ؛  مهدی رضایی در جلسه ویدیو کنفرانس با موضوع نسخه نویسی الکترونیک که با حضور معاونان و مدیران ستادی و استانی برگزار شد، افزود: اگر چه تحقق اجرای نسخه الکترونیکی بطور کامل و صد درصدی نبوده، با در نظر گرفتن واقعيت های موجود از جمله تغییر دولت، تغییر سازمان نظام پزشکی، مشکلات تامین برق و بحران کرونا درمجموع پیشرفت‌ها قابل قبول می باشد. باید تلاش کرد نقاط ضعف برطرف گردد و طبق زمانبندی کار را به پایان برسانیم.
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت سیزدهم سه اولویت کاری را مشخص کرده‌اند. سازمان بیمه سلامت جزیی از کلیت نظام سلامت محسوب شده و تحت تاثیر سیاست‌های کلی سلامت است. اولویت اول وزیر بهداشت، کنترل کرونا است که نقش بیمه سلامت در این زمینه، حمایتی است. یکی دیگر از اولویت‌های اعلام شده وزیر بهداشت، سلامت الکترونیک است که سازمان بیمه سلامت نیز دراین زمینه اهتمام ویژه‌ای دارد. این اولویت که وزیر بهداشت اعلام کرده، اولویت بسیار مهمی است.
وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت نسبت به سایر سازمان‌های بیمه گر پایه با برنامه ریزی بهتری وارد پروژه نسخه نویسی الکترونیک شد. امیدواریم با همراستایی بوجود آمده شاهد جبران عقب ماندگی بخش دولتی نسخه الکترونیک باشیم.
معاون سازمان بیمه سلامت بیان کرد: اولویت سوم وزیر بهداشت، استقرار پزشکی خانواده است. این برنامه سه مولفه اصلی دارد که یکی از آن موارد، مراقبت‌های بهداشتی اولیه است. در حال حاضر سازمان بیمه سلامت یکی از تامین کنندگان مالی خدمات سلامت در مراقبت‌های بهداشتی اولیه است. در دولت جدید قرار شده که این موضوع توسعه پیدا کند. دو اقدام عمده که در یک سال اخیر در سازمان بیمه سلامت پیگیری شده است استقرار نسخه نویسی الکترونیک و پیش برد برشی از برنامه پزشک خانواده به صورت نظام ارجاع بیمه‌ای است. این اقدام در ۴ استان پیاده شده و در سال جاری به ۱۰ استان افزایش یافت و در هفته گذشته به همه استان‌ها اعلام شد که به صورت سراسری اجرایی گردد.
رضایی اظهار کرد: با توجه به این‌ که دو برنامه مهم سازمان بیمه سلامت در ریل گذاری نظام سلامت قرار گرفته، می‌توان به اجرای کامل این برنامه‌ها در دوره جدید بیشتر از قبل امیدوار بود. بنابر این برنامه‌های سازمان دردولت سیزدهم نه تنها تضعیف نخواهد شد، بلکه تقویت هم می‌شوند.