29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 09 شهریور 1400 ساعت 13:47

اهمیت پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی برای پیشگیری از معلولیت شدید

نوشته شده توسط 
رییس انجمن کار درمانی گفت: اگر توانبخشی در زمان طلایی انجام نشود، معلولیت تشدید می‌شود، زیرا توانبخشی یک درمان اولیه و پیشگیری کننده از بروز معلولیت شدید است و در این زمینه اهمیت پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی مشخص می‌شود
به گزرش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ؛ مهدی علیزاده درباره اهمیت پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی توسط سازمان بیمه سلامت افزود: سازمان بیمه سلامت اولین سازمان بیمه گر محسوب می‌شود که خدمات توانبخشی شامل کار درمانی و گفتار درمانی را تحت پوشش قرار داده و در این زمینه در ابتدای مسیر، اختلال طیف اتیسم تحت پوشش قرار گرفته است.
وی ادامه داد: درخواست ما این است که در بقیه اختلالات با توجه به نقش توانبخشی در زمینه پیشگیری از تشدید ناتوانی و معلولیت، پوشش بیمه‌ای در ماه‌های اول و به موقع انجام شود.
رییس انجمن کار درمانی بیان کرد: به طور مثال برای کسی در سن پایین‌تر، تشخیص فلج مغزی داده شده یا برای فرد سکته مغزی یا ضایعه نخاعی، اگر در ماه‌های ابتدایی توانبخشی انجام شود، می‌توان آن فرد را به جامعه و شغل برگرداند. بنابر این بیمه در این زمان اثربخشی بسیار زیادی دارد.
وی افزود: درخواست ما از سازمان‌های بیمه گر این است که بعد از اتیسم، سایر اختلالات که در صورت عدم توانبخشی، منجر به معلولیت می‌شوند را نیز برای توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. معلولیت ایجاد می‌شود و اگر توانبخشی انجام نشود، معلولیت نیز به دنبال آن می‌آید.
علیزاده اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت آغازگر پوشش خدمات توانبخشی برای اختلال اتیسم بوده و همچنین با تفاهم نامه‌ای که این سازمان با بهزیستی داشته، برای افراد سکته مغزی یا ضایعه نخاعی یا فلج مغزی یا اتیسم، سالانه ۴۰ جلسه کار درمانی و گفتار درمانی را برای هر نفر تحت پوشش قرار می‌دهد. هرچند شخصی که دچار این اختلالات می‌شود در سال‌های اول نیاز به جلسات بیشتر توانبخشی دارد.
وی بیان کرد: پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی، روزنه امید برای کسانی است که دچار معلولیت شده‌اند. درصد پرداختی از جیب افراد برای این خدمات ۳۰ درصد است و میزان پرداختی سازمان‌های بیمه گر ۷۰ درصد خواهد بود. البته تلاش‌هایی در حال انجام است تا میزان پرداختی از جیب افراد در این زمینه نیز کاهش پیدا کند..