08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: دی 1402

دکتر آقادادی مدیر عامل بیمه کوثر و هیئت همراه برای ارزیابی و رصد عملکرد سرپرستی و همچنین افتتاح ساختمان جدید سرپرستی بیمه کوثر، در استان لرستان حضور یافت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر ، در آستانه آغاز ایام الله دهه فجر، ساختمان جدید سرپرستی بیمه کوثر در استان لرستان طی مراسمی با حضور دکتر آقادادی، برخی از معاونین و مدیران ستادی بیمه کوثر، نمایندگان صنایع و ساتا و تعدادی از فرماندهان لشکری و کانون های بازنشستگان ن.م در استان لرستان افتتاح شد.

منتشرشده در بیمه



عضو و دبیر هیئت مدیره بیمه ملت گفت: شرکت بیمه ملت طی ۱۰ ماه اول سال ۱۴۰۲ موفق شد ۹۲ درصد از بودجه پیش‌بینی شده ۴۸۰۰ میلیارد تومانی در پرتفوی خود را محقق کند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این مبلغ به حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان برسد که رشد قابل توجهی محسوب می‌شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، مهدی کشاورز بهادری در حاشیه نمایشگاه نفت، انرژی و صنایع پتروشیمی در کیش، ابراز کرد: با توجه به برنامه‌هایی که برای سال آینده در هیئت مدیره در حال بررسی است، انتظار داریم در سال ۱۴۰۳ جهش بزرگی را در پرتفوی بیمه‌ای شرکت شاهد باشیم.

وی گفت: سهم بازار بیمه ملت در سال گذشته ۱/۶ درصد از بازار بیمه کشور بود که در ۱۰ ماهه سال جاری این سهم به بیش از ۱/۸ درصد ارتقا یافته که تلاش می‌کنیم این رقم در آینده نزدیک به بیش از ۲ درصد افزایش یابد. برای دستیابی به این هدف برنامه‌ریزی‌هایی راهبردی صورت گرفته است.

عضو و دبیر هیئت مدیره بیمه ملت با اشاره به برنامه‌های شرکت برای افزایش سهم پرتفوی خود در رشته انرژی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر سهم پرتفوی در این رشته جزو پنج شرکت اول بیمه‌ای صنعت هستیم و برای سال آتی نیز قصد داریم این سهم را افزایش دهیم.

کشاورز بهادری با اشاره به اینکه شرکت بیمه ملت توانسته پرتفوی قابل قبولی ارائه کند، افزود: پرتفوی محقق شده امسال شرکت در ۱۰ ماه به مبلغ 4460 میلیارد تومان رسیده درحالی که در کل سال گذشته این مبلغ حدود 3200 میلیارد تومان بود که رشد قابل توجهی را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای از عملکرد شرکت بیمه ملت در دو سال گذشته انجام دهیم، از نیمه سال ۱۴۰۱ با تغییر در تیم مدیریتی، مدیریت ریسک قراردادهای بیمه‌ای و کنترل ریسک در سازوکارهای بیمه‌ای اتفاق افتاد و در نتیجه عملکرد ما در دو شاخص عملکردی صنعت، شامل نسبت‌ خسارت و ضریب خسارت به موقعیت مطلوب‌تری رسید.

کشاورز بهادری خاطرنشان کرد: میانگین نسبت خسارت در صنعت بیمه بیش از 52 درصد است و این رقم در بیمه ملت 43 است که حدود ۱۰ درصد از میانگین صنعت پایین‌تر می‌باشد.

عضو هیئت مدیره بیمه ملت با بیان اینکه در ۹ ماه اول سالجاری در سودآوری رشد قابل توجهی داشتیم، افزود: سودآوری شرکت در این مدت رشد 170 درصدی را به ثبت رساند و شرکت توانست سود 247 میلیارد تومانی محقق کند در حالی که کل سود سال گذشته حدود ۲۱۲ میلیارد تومان بود.

وی درباره چگونگی دستیابی به پرتفوی قابل قبول و رشد سودآوری گفت: در این مدت با کمک کمیته مدیریت ریسک توانستیم به حذف پرتفوی‌های زیان‌ده پرداخته و با جذب پرتفوی کم ریسک و پربازده و مدیریت صحیح هزینه‌ها به این میزان سود دست یابیم.

کشاورز بهادری تاکید کرد: برای سال آینده برنامه‌ریزی شده در کنار پرتفوی های بزرگ، میزان خرده فروشی نیز در سبد فروش شرکت، افزایش یابد.

وی درباره آینده پرتفوی شرکت در رشته نفت و انرژی گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که شرکت بیمه ملت در زمینه توانگری و ارتباط مناسب با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد، به نظر می‌رسد که برای سال آینده در این زمینه بتوان فعالیت‌ها را گسترده‌تر کرده و سهم بیشتری از این بازار به دست آورد.

منتشرشده در بیمه

بیمه ملت بار دیگر با رقم زدن رشد 81 درصدی در حق بیمه صادره در 10 ماهه سال‌جاری، در ردیف بهترین شرکت‌های خصوصی بیمه‌ای از این حیث قرار گرفت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، این شرکت طی دوره 10 ماهه منتهی به 30/10/1402 از محل فروش حق بیمه مبلغ 44,586,132 میلیون ریال حق بیمه صادره داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 81 درصد افزایش داشته است.

این شرکت با سرمایه ثبت شده 30,657,213 میلیون ریال، در این مدت تراز مثبت 126 درصد را ثبت کرده و توانسته است نسبت خسارت خود را در این مدت به 44 درصد برساند. در حالی نسبت خسارت متوسط صنعت بیمه بر اساس آمار متشر شده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در 9 ماهه سال 1402 حدود 53 درصد بوده است.

بر اساس گزارش عملکرد ماهانه شرکت بیمه ملت منتشر شده در سامانه کدال، این شرکت طی عملکرد یک ماهه منتهی به 1402/10/30 از محل فروش حق بیمه مبلغ 4,375,526 میلیون ریال نیز حق بیمه صادره داشته که نسبت به عملکرد یک ماهه مشابه سال قبل 98 درصد افزایش داشته است.

شرکت بیمه ملت در این ماه نیز تراز مثبت 77 درصد را ثبت کرده است.

این عملکرد قابل توجه شرکت بیمه ملت در 10 ماهه سال جاری نشان از رشد و شکوفایی این شرکت در صنعت بیمه کشور دارد.

از سوی دیگر، شرکت بیمه ملت در 10 ماهه سال جاری، در زمینه‌های مختلف بیمه‌ای، از جمله بیمه‌های اتومبیل، عمر، آتش‌سوزی، درمان و مسئولیت، رشد قابل‌توجهی داشته است، این امر نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای خدمات بیمه‌ای در کشور و همچنین اعتماد بیمه‌گزاران خرد و کلان به این شرکت بیمه‌ای است.

با توجه به این عملکرد، انتظار می‌رود که شرکت بیمه ملت در پایان سال مالی 1402 خود نیز به نتایج درخشانی دست یابد.

 

منتشرشده در بیمه

مدیرعامل هلدینگ آینده پویا از اعطای مشوقات ویژه واگذاری برخی از شرکت‌های تابعه و مولدسازی دارایی‌های هلدینگ آینده پویا همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا؛ دکتر افشار فتح‌الهی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره خروج از بنگاه‌داری بانک‌ها و سیاست‌های دولت محترم و دستورالعمل‌های بانک ملی در این زمینه، اظهار داشت: هلدینگ آینده پویا در راستای تسریع در روند خروج از بنگاه‌داری و مولدسازی دارایی‌ها، حسب پیگیری‌های به عمل آمده و با توجه به اخذ مجوز از هیات مدیره و هیات عامل بانک ملی ایران، در نظر دارد نسبت به واگذاری شرکت‌های “نکاچوب”، “کشت و صنعت و دامپروری دشت چشمه بناب” و “کارخانجات اتمسفر” و تعدادی از اموال و املاک مازاد با شرایط و مشوقات ویژه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت نقد و اقساط اقدام نماید.

وی ادامه داد: مشوقات در نظر گرفته شده شامل فروش این شرکت‌ها با شرایط نقد و اقساط بلندمدت می‌باشد.

مدیرعامل هلدینگ آینده پویا تصریح کرد: این هلدینگ واگذاری شرکت‌ها و مولدسازی دارایی‌ها را با جدیت پیگیری کرده و در دستور کار دارد.

 

منتشرشده در ویژه ها

کارشناس اقتصادی اظهار کرد:‌ برنامه فعلی گسترش استخرهای نقدینگی است و اهمیت آنها در تبادل رمزارز با شبکه های دیگر است.استخرهای نقدینگی، عنصر اساسی تبادلات رمزارزی همچون سکه بومی شبکه و دیگر بلاکچین‌ها مانند اتریوم، Binance Smart Chain (BSC)، پالیگان، و Avalanche محسوب می‌شوند.
 به گزارش بورس و بانک ؛ سیدمهداد خاتمی در جمع جوانان هند اظهار کرد: در دنیای پویای بلاکچین، ما بر روی ایده همکاری بلاکچینی کار میکنیم و با گام‌های نوآورانه و تکنولوژی‌های پیشرفته خود، به عنوان یک شبکه کاربردی مقرون به صرفه که در مرحله تست نت توانسته‌ایم یکی از امینتی‌ترین آنالیزهای این بازار را به دست آوریم که با تایید سرتیک در حوزه امانتداری و تأیید تراکنش‌ها ظاهر شده است.


خاتمی افزود: در این دوره جدید، سهام‌داران به عنوان نقطه قوت مرکزی این شبکه، با ارائه سهام به عنوان امانت، نقش کلیدی در تأیید تراکنش‌ها و تولید بلاک‌ها ایفا می‌کنند. همراه با این تغییرات، تکنولوژی PoS با بهره‌گیری از اطلاعات بیومتریکی و KYC، بر ضد حملات تقلبی مقاومت می‌کند و اعتماد به شاهدان را به اوج می‌رساند.
خاتمی عنوان کرد:‌ در یک گام نوآورانه و بی‌سابقه، شبکه بلاکچینی تیم توسعه دهنده ، همکاری با بایننس اسمارت چین، اتریوم، پاگان و اولانچ در دستور کار خود قرار داده است. این همکاری فراگیر، از طریق استفاده از استانداردماشین مجازی اتریوم (EVM)، یک اکوسیستم متکامل و همگانی را به کاربران ارائه می‌دهد و در حال بررسی امنیت از سوی سرتیک در حال ارزیابی است.


وی با اشاره به ‌ استانداردEVM، خاطرنشان کرد: تسهیل توسعه برنامه‌ها استفاده از استاردماشین مجازی اتریوم به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که به سرعت و با دقت برنامه‌های خود را ایجاد و اجرا کنند.در این بین از ابزار های توسعه در اتریوم و شبکه‌های هماهنگ با EVM استفاده می‌کند که گس فی پایین و لایه اول بودن و سرعت شبکه بسیار در رشد و تکامل این ایده کمک می‌کند.
کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد:‌ برنامه فعلی گسترش استخرهای نقدینگی است و اهمیت آنها در تبادل رمزارز با شبکه های دیگر است.استخرهای نقدینگی، عنصر اساسی تبادلات رمزارزی همچون سکه بومی شبکه و دیگر بلاکچین‌ها مانند اتریوم، Binance Smart Chain (BSC)، پالیگان، و Avalanche محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد‌: این استخرها منابع اصلی لیکویدیتی برای تبادلات اتوماتیک (DEX) فراهم می‌کنند، که کاربران را قادر به انجام تراکنش‌های سریع و کارآمد با ارزهای رمزی می‌سازد.
خاتمی تصریح کرد:‌ استخرهای نقدینگی شکبه اجرایی مد نظر در تکنولوژی بلاکچین شامل دو نوع رمز ارز مختلف هستند؛ یک ارز رمزی اصلی مانند سکه بومی و یک ارز رمزی دیگر مثل Stablecoin. عملکرد این استخرها بر اساس انعطاف‌پذیری، پاداش درآمد برای کاربران استیک‌کننده، و تبادل رمزارز توسط کاربران تعریف می‌شود.

منتشرشده در بین الملل

مهدی تماری کارمند شرکت پتروشیمی زاگرس موفق شد در مسابقات لیگ برتر دو و میدانی کشور مقام قهرمانی را از آن خود نماید.

مهدی تماری از کارکنان واحد HSE موفق شد در مسابقات لیگ برتر دو و میدانی کشور؛ ضمن کسب مقام قهرمانی، حضور خود را در تیم ملی و مسابقات قهرمانی آسیا را تثبیت نماید.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی زاگرس، بنا بر این گزارش مهدی تماری، آتش نشان شرکت پتروشیمی زاگرس، موفق شد با ثبت رکورد ۷ متر و ۴۲ سانتیمتر، بهترین رکورد خود و هفتین رکورد تاریخ مسابقات داخل سالن کشور را کسب نماید.

منتشرشده در روابط عمومی ها

گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی الحساب بانکی ۳۰ درصد سالیانه (پرداخت سود ماهانه) در شعب بانک شهر عرضه می شود.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک شهر، در راستای دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر ارائه گواهی سپرده خاص از روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه و به مدت ۷ روز کاری، بانک شهر اقدام به انتشار این گواهی برای تأمین سرمایه در گردش طرح‌هایی با بازدهی بالا کرده و در پایان دوره مشارکت، سود قطعی نیز علاوه بر سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی به خریداران این گواهی سپرده در شعب بانک پرداخت می‌شود.

ویژگی بارز این گواهی سپرده آن است که، معاف از مالیات می‌باشد و امکان بازخرید قبل از سررسید در شعب بانک امکان‌پذیر است. همچنین دارندگان این گواهی می‌توانند از آن به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند. با اجرای این طرح، مشارکت مردمی در تأمین مالی طرح‌های تولیدی کشور فراهم می‌شود.

آغاز عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی الحساب 30 درصد سالیانه در شعب بانک شهر

 

 

منتشرشده در بازار پول

سومین دوره مسابقات مردان و و همزمان با آن، دومین دوره مسابقات شنا زنان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به میزبانی شرکت مجتمع فولاد خراسان در مشهد آغاز شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو ، آیین افتتاحیه این رقابت‌ها با حضور بیش از ۱۶۰ شرکت کننده در قالب ۱۲ تیم  در بخش آقایان و ۸ تیم در بخش بانوان صبح سه شنبه ۱۰بهمن‌ ماه در مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت برق خراسان آغاز شد.

 

رقابت‌های شنا مجموعه‌های معادن و صنایع معدنی ایران، با همکاری هیات شنای خراسان رضوی و با حضور پیش‌کسوتان و داوران ممتاز شنا و مطابق با استاتدارد فدراسیون «شنا، شیرجه و واترپلو» برگزار می‌شود.

 

سومین دوره مسابقات شنا مردان و‌دومین دوره رقابت‌ بانوان «ایمیدرو» که به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب در حال برگزاری است تا پنج شنیه ۱۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

 

گفتنی‌است، مدیر «خدمات، رفاه و امور ورزش» شرکت مجتمع فولاد خراسان در آیین گشایش این مسابقات به ورزشکاران و اعضای تیم های شرکت کننده خوش‌آمد گفت و از حمایت مدیرعامل مجتمع فولادخراسان از برگزاری رقابت‌ها سپاسگزاری کرد.

 

منتشرشده در معدن

گواهی سپرده مدت دار ویژه سپرده گذاری (خاص) بانک پارسیان با نرخ سود علی الحساب 30 درصد سالانه از روز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه 1402 به مدت 7 روز کاری در شعب این بانک عرضه می شود.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان ، گواهی سپرده مدت دار ویژه سپرده گذاری (خاص) بانک پارسیان با نرخ سود علی الحساب 30 درصد سالانه از روز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه 1402 به مدت 7 روز کاری در شعب این بانک عرضه می شود.در پایان دوره مشارکت، سود قطعی نیز علاوه بر سود علی‌الحساب 30 درصدی به خریداران این گواهی سپرده پرداخت می‌شود.

ویژگی بارز این گواهی سپرده آن است که امکان بازخرید قبل از سررسید امکان‌پذیر است و با اجرای این طرح، مشارکت مردمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی کشور فراهم می‌شود. دارندگان این گواهی می‌توانند از آن به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی نیز استفاده کنند.

 

منتشرشده در بازار پول

شرکت تندیس تجارت باختر به عنوان یکی از شرکت‌های گروه مالی گردشگری موفق شد نشان ملی رتبه نخست توان کیفی و رقابتی در اجرای پروژه‌های عظیم عمرانی و ساختمانی را به دست آورد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، پنجمین اجلاس روسای صنعت ساختمان، حمل‌ونقل، خودرو و راه‌وشهرسازی روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور قریب به ۱۰۰ هلدینگ، بانک و شرکت فعال در حوزه‌های عمران، حمل‌ونقل، خودرو، ساختمان و راه و شهرسازی برگزار شد.

 

در این اجلاس شرکت تندیس تجارت باختر به عنوان یکی از شرکت‌های گروه مالی گردشگری به واسطه پروژه‌های متعددی که در سراسر کشور اجرا کرده و در حال اجرا دارد، موفق شد نشان ملی رتبه نخست توان کیفی و رقابتی در اجرای پروژه‌های عظیم عمرانی و ساختمانی را به دست آورد.

 

بر اساس این گزارش، این شرکت در طی سال‌های گذشته موفق شده با نگاه تحولی و اصلاحات بزرگی که در آن صورت گرفته، مجری پروژه‌های بزرگی همچون افق نیایش و حسن سیف و ایلند و هتل کاروانیکا و …. باشد.

منتشرشده در روابط عمومی ها