07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: فروردين 1401

سامانه‌های خدماتی بانک پاسارگاد به‌روزرسانی می شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد ؛ به اطلاع مشتریان گرامی می‌رساند؛ به منظور به‌روزرسانی سامانه‌های بانکداری مدرن بانک‌پاسارگاد در روز یکشنبه مورخ 11 اردیبهشت 1401، به‌مدت 6 ساعت (در بازه زمانی 00:00 الی 6:00 بامداد) اختلال پیش‌بینی می‌شود.
این اقدامات با هدف ارائه‌ خدمات به‌روز و شایسته به مشتریان گرامی صورت گرفته و در حداقل زمان ممکن پایان می‌یابد.

منتشرشده در بازار پول

مدیرعامل بانک مسکن گفت: این بانک در راستای انجام رسالت و مسوولیت های خود، همچون گذشته، با مشارکت در پویش «دوباره زندگی» در آزادی زندانیان و حمایت از خانواده های آنان سهیم شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن ؛ دکتر «محمود شایان» با اشاره به فضیلت های ماه مهمانی خدا اظهار داشت: پویش مسوولیت اجتماعی «دوباره زندگی» در راستای حمایت از تحکیم بنیان خانواده در ماه مبارک رمضان و با مشارکت 15 بانک و شرکت بیمه اجرا می‌شود.
مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: در پی نشست وزارت محترم امور اقتصادی و دارایی با مدیران عامل بانک‌ها و بیمه‌ها، مقرر شد هر بانک و بیمه سهم معینی را در این امر خیرخواهانه پرداخت کند.
وی افزود: بانک مسکن سهم خود را در این پویش به میزان 10 میلیارد ریال اهدا کرده است.
دکتر شایان گفت: کارکنان این بانک، پیش‌ازاین نیز با اهدای کمک‌های خیرخواهانه، در آزادی 14 زندانی جرایم غیر عمد سهیم بوده‌اند.
وی با اشاره به دیگر اقدامات بانک در حوزه مسوولیت‌ اجتماعی گفت: در سال‌های گذشته، 18 مدرسه توسط بانک مسکن برای دانش آموزان مناطق محروم ساخته شده است و 9 مدرسه در حال احداث نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.
مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: تجهیز بیمارستان‌ها و مساجد مناطق محروم نیز از دیگر اقدامات بانک مسکن درحوزه مسوولیت اجتماعی است.
شایان ذکر است، هم‌وطنان خیّر می‌توانند از طریق شماره پیامک 3000101010 و یا کد دستوری #1010*780* در پویش دوباره زندگی مشارکت کنند.

منتشرشده در بازار پول

با انعقاد تفاهم‌نامه محمد خزاعی رئیس سازمان امور سینمایی با حسن صنعتی سرپرست بیمه سینا، هنرمندان و تماشاگران سینما تحت پوشش انواع بیمه‌‌ها قرار می‌گیرند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه سینا ؛طبق این تفاهم‌نامه، بیمه سینا نسبت به ارائه و صدور انواع بیمه‌نامه‌های انفرادی و گروهی در رشته‌های عمر و سرمایه‌گذاری، عمر و حوادث، شخص ثالث، بدنه اتومبیل، آتش‌سوزی ساختمان‌های اداری و منازل مسکونی کارکنان سازمان، هنرمندان و تماشاگران سینما خواهد بود.
همچنین بر اساس این تفاهم، سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، امکان مشارکت بیمه سینا در جشنواره‌های سینمائی اعم از فجر و حقیقت را فراهم خواهد کرد.

منتشرشده در بیمه

در بازی پایانی جام همدلی و ایثار که با حضور تیم های صنعت بیمه و فوتبال ۱۲۰ برگزارشد، تیم فوتبال ۱۲۰ توانست تیم صنعت بیمه را شکست دهد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ؛در این مسابقه که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی و جمعی از مدیران و همکاران صنعت بیمه شد، تیم فوتبال ۱۲۰ با نتیجه ۴ بر ۲  بر تیم صنعت بیمه غلبه کرد و قهرمان این دوره از رقابت ها شد.
گفتنی است، این رقابت ها با حضور شش تیم  فولاد ارفع، کشتیرانی، بانک مشترک ایران و ونزوئلا، بیمه مرکزی، بانک ملت و فوتبال ۱۲۰ برگزارشد.

منتشرشده در بیمه

بیمه تعاون در مدت یک ماه سال 1401 حدود 70 میلیارد تومان درآمد حق بیمه صادره را شناسایی کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون ؛ مطابق بررسی های بورس 24، این شرکت در یک ماهه نخست سال 1401 موفق به شناسایی حدود 70 میلیارد تومان درآمد حق بیمه صادره شده است.
شایان ذکر است، درآمدی که شرکت بیمه تعاون در گزارش فعالیت به اسفندماه ۱۴۰۰ از فروش حق بیمه برای بیمه‌شدگان تحت پوشش خود شناسایی کرد برابر با ۱،۳۶۲ میلیارد ریال بود. همچنین طی ۱۲ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی مجموع درآمد‌های حاصل از فروش حق بیمه ۱۰،۴۸۲ میلیارد ریال در کدال به ثبت رسید.

منتشرشده در بیمه

ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان پس از برگزاری جلسات و رایزنی‌های فراوان برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری مواد معدنی در کردستان تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش بورس  بانک و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ؛ اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در فرآوری کامل مواد معدنی با مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی کردستان را مهمترین دغدغه این روزهای خود برشمرد و گفت: کردستان استانی توانمند با بیش از ۱۸ نوع ماده معدنی است و در بخش های دیگر نیز پتانسیل های عظیمی دارد که باید از این توانمندی برای زدودن غبار محرومیت و عقب ماندگی از سیمای استان بهره برد.
وی شرایط کردستان برای سرمایه گذاری با توجه به وجود امنیت پایدار و همه جانبه آن فوق العاده و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امنیت امروز کردستان مثال زدنی است و این امنیت توسط خود مردم و با هوشیاری نهادهای امنیتی و نظامی و انتظامی حفظ و حراست می شود.
زارعی کوشا با بیان اینکه علاوه بر توجه به بخش مشاغل خدماتی و خُرد برای توسعه صنعتی کردستان آستین همت را بالا زده‌ایم، گفت: ما برای استان پروژه‌های بزرگ صنعتی را تعریف کرده‌ایم که یکی از این پروژه‌ها فرآوری سنگ آهن کردستان توسط شرکت ذوب آهن اصفهان است.
استاندار کردستان اضافه کرد: امروز تفاهم نامه‌ای با شرکت ذوب آهن امضا شد تا اولین گام‌ها را برای توسعه صنعت، تولید و ایجاد اشتغال در کردستان محکم‌تر برداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: فرآوری مواد معدنی بویژه سنگ آهن برای استان ارزش افزوده و اشتعال پایدار ایجاد کند.
زارعی کوشا در ادامه با بیان اینکه از امضای تفاهم نامه تا  واگذاری زمین، شناسایی معادن و تامین زیرساخت ها و عملیاتی شدن پروژه و احداث کارخانه زمان لازم است، اظهار کرد: مهم این است که ما قدم‌ها را درست و حساب شده و در راستای صنعتی شدن کردستان برداریم.
مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در این مراسم وعده داد که بعد از امضا تفاهم نامه به عملیاتی شدن کار سرعت خواهیم بخشید، گفت: کردستان ظرفیت ها و منابع طبیعی فراوانی دارد که این مزیت‌ها به سرمایه‌گذاران برای کار انگیزه می‌دهد.
مهندس رخصتی با بیان اینکه احداث کارخانه فرآوری سنگ آهن در کردستان طی سه فاز اجرا می‌شود، گفت: ذوب آهن اصفهان در فاز نخست هزار میلیارد تومان در معادن کردستان سرمایه گذاری می‌کند و امید دارد در مدت زمان ۱۸ ماه بتواند از معادن سنگ آهن کنسانتره تولید و در فازهای بعدی به تولید شمش برسد.

منتشرشده در معدن

بعد از دو سال وقفه در برگزاری راهپیمایی روز قدس به دلیل شرایط کرونایی کشور، راهپیمایی روز قدس امسال در روز جمعه ۹ اردیبهشت ماه مصادف با روز ۲۷ ماه مبارک رمضان در سراسر ایران و سایر نقاط جهان برگزار شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ؛ فولاد مردان ذوب آهن اصفهان در این راهپیمایی دشمن شکن در  اصفهان و زرین شهر حضوری فعال داشتند.
در این حرکت انقلابی و ضد صهیونیستی که میراث انقلاب اسلامی و فرمان امام خمینی(ره) است، مهندس رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن همراه باچند تن از معاونین، مدیران و کارکنان ذوب آهن اصفهان با تجمع در محل باشگاه فرهنگی ورزشی  شرکت در خیابان شمس آبادی اصفهان به سمت  میدان امام خمینی (ره )و میعادگاه راه پیمایان حرکت کرده و با شعارها و فریادهای دشمن شکن خود علیه  امریکا،رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به جمع امت اسلامی پیوستند. در این راهپیمایی باشکوه علاوه بر همکارانی که از کارخانه به اصفهان آمده بودند تعداد دیگری از همکاران و بازنشستگان ذوب آهنی به طور انفرادی و یا همراه با خانواده های خود حضور داشتند. چند تن از شرکت کنندگان ذوب آهنی در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن ابراز خوشحالی از توفیق حضور خود در این حرکت انقلابی و مردمی گفتند، ما برای رضای خدا و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و به تبعیت از فرمان و خواست امام خامنه ای مبنی بر زنده نگه داشتن و گرامیداشت روز قدس و استمرار مبارزه با اسرائیل تا نابودی کامل به این راهپیمایی آمده و آمادگی دایمی خود برای مبارزه با این غده سرطانی را اعلام می کنیم.

جهان اسلام  بیداری و اتحاد خود را تجدید کند

مهندس ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان که در جمع همکاران خود در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس حضور داشت بعد از ورود به میدان امام خمینی (ره) و ملحق شدن به انبوه جمعیت حاضر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سوابق  انقلابی و ایثارگری کارکنان شرکت گفت: همکاران ذوب آهنی همواره در صحنه های انقلابی حضور داشته و این بار نیز  برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به جمع روزه داران و فریادگران علیه رژیم غاصب صهیونیستی پیوستند.
وی افزود: مبارزه با دشمن صهیونیستی با اتحاد و همدلی مسلمانان ممکن است و تجربیات ۴۳ سال گذشته  نشان می دهد که مسلمانان جهان نباید  از فریب دشمن و بعضی دولت های وابسته عربی غافل شوند. در حوادث سال های اخیر از ۱۹۶۰ میلادی به بعد از جمله جنگ های ۶ روزه و۳۳ روزه نیز ثابت شده است که غرب و برخی از دولت های عربی قابل اعتماد نبوده و مسلمانان باید ضمن  بازخوانی سیر شکست ها و پیروزی ها با سیاست و هوشیاری به اتحاد و انسجام خود تکیه کرده و از خط مشی امام خمینی (ره) و سیاست ها و رهنمودهای حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای پیروی کنند.

بازدید دکتر مهدی طغیانی از غرفه ذوب آهن اصفهان

دکتر مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  و عضو  هیئت تحریریه ماهنامه تخصصی فولاد ذوب اصفهان در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار آتشکار با اشاره به شرایط حال حاضر ذوب آهن اصفهان در ابعاد تولید و تامین مواد اولیه گفت : مجلس شورای اسلامی در کنار نگرش کلی به صنعت فولاد کشور شرایط منحصر به فرد ذوب آهن اصفهان را هم مد نظر داشته و از هرگونه کمک لازم به این شرکت در جهت رفع نیازهای آن دریغ نداشته است.
وی افزود:  در مورد مسائل مربوط به این شرکت از جمله گاز،برق و مواداولیه معدنی پیشنهادات و تسهیلاتی وجود دارد که در ارتباط مستمر با مدیریت شرکت ارائه می شود.

غرفه ذوب آهن اصفهان در روز جهانی قدس

ذوب آهن اصفهان علاوه بر حضور باشکوه کارکنان خود در راهپیمایی روز جهانی قدس با برپایی غرفه و ارایه  اقلام مرتبط فرهنگی و تبلیعاتی  حضور فعال دیگری در بزرگذاشت این روز جهانی‌ داشت.
پوستر بزرگ روز قدس، اقلام فرهنگی و پرچم ایران  تقدیم بازدید کنندگان می شد. رنک آمیزی  نقاشی  و نقاشی بر روی صورت  کودکان از دیگر فعالیت های غرفه ذوب آهن اصفهان بود.

حضور دشمن شکن کارکنان و بسیجیان ذوب آهن اصفهان در راهپیمایی روز جهانی قدس در زرین شهر

همگام با تمام  مردم شهرهای مختلف کشور راهپیمایی روز قدس امسال با شکوه تمام در زرین شهر هم برگزار شد. این راهپیمائی باشکوه نیز حضور فعال و دشمن شکن کارکنان، بسیجیان  و جمعی از بازنشستگان ذوب آهن اصفهان را همراه خود داشت که با فریاد مرگ بر آمریکا  و مرگ بر اسراییل خود به حمایت از انتفاضه و مردم مظلوم فلسطین پرداختند.

 

منتشرشده در معدن

بانک مرکزی، ترجمه سند "سازوکار مداخله زود هنگام در بانک‌های ضعیف‏‏‏‏- گزینه‌های سیاستی" را که توسط مؤسسه ثبات مالی کمیته نظارت بانکی بال تهیه شده است، منتشر کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ؛ با توجه به اهمیت وافر مقوله مداخلات نظارتیِ زودهنگام توسط مراجع نظارت بانکی، مؤسسه ثبات مالی کمیته نظارت بانکی بال، سندی را تحت عنوان "سازوکار مداخله زودهنگام در بانک‌های ضعیف‏‏‏‏- گزینه‌های سیاستی" در آوریل سال 2018 منتشر کرده است.

این سند در بردارنده راهکارهای مهمی در زمینه پایش شاخص‌های مداخله و میزان و نحوه مداخله می‌باشد که با توجه به اهمیت، به روز بودن و جامعیت آن، در این بانک مورد ترجمه واقع شد که نسخه‌ای به منظور استفاده شبکه بانکی و صاحبنظران در دسترس عموم قرار گرفته است.

به طور کلی مداخلات نظارتی توسط مقام ناظر در دو دسته مداخله نظارتی معمول و مداخله زودهنگام رسمی صورت می‌گیرد و به بانک‌ها کمک می‌کند که به سرعت نسبت به از بین بردن ضعف‌های خود اقدام نمایند. در مداخله نظارتی معمول، اقدامات نظارتی بر پایه ارزیابی‌ها و نتایج حاصل از نظارت‌های معمول حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود که غالباً شاخص‌های متداول صنعت بانکداری در کشورهای مختلف نظیر کفایت سرمایه، منابع در معرض ریسک اعتباری، انواع ریسک‌های بازارهای مالی و حاکمیت شرکتی را می‌سنجد. این گونه از اقداماتِ مداخله‌ای شامل طیف گسترده‌ای از اقدامات است که به اصلاح نقایص مدیریتی بانک مشکل‌دار کمک می‌نماید و از این جهت این گونه مداخلات بر اساس وضعیت بانک قابل انعطاف هستند و از سطح و عمق کمتری برخوردار می‌باشند. این در حالی است که مداخله زودهنگام رسمی، با شاخص‌های متفاوت، فرآیند مداخله را آغاز می‌کند و اقدامات آن بر اساس چارچوب‌های قانونی و نظارتی می‌باشد. سازوکار اقدام سریع اصلاحی ایالات متحده و اقدامات مداخله زودهنگام در اتحادیه اروپا دو مثال از سازوکارهای مداخله زودهنگام رسمی می‌باشند. از دیگر ویژگی‌های ساز و کارهای مداخله رسمی زودهنگام می‌توان از اختیارات فراتر از مداخله معمول، امکان اجرای طیف وسیعی از اقدامات متناسب با ویژگی‌ها و شرایط بانک ضعیف و مداخله‌جویانه‌تر بودن اقدامات نام برد. همانطور که ذکر شد این سازوکار در کشورهای مختلف با توجه به تعریف آستانه‌های مداخله، گستره اقدامات پیش‌بینی شده و میزان صلاحدید در انتخاب اقدامات در خصوص بانک‌های مشکل‌دار دارای تفاوت‌هایی هستند، لیکن به طور کلی اقدامات از پیش تعیین‌شده‌ای محسوب می‌شوند و النهایه منجر به بهبود وضعیت مدیریت بانک و سودآوری آن و یا محدود کردن فعالیت‌های بانک و جلوگیری از تشدید وضعیت ضعیف مالی آن و کاهش زیان ناشی از ورشکستگی بانک می‌شوند.

خاطرنشان می‌سازد معیارهای آغاز مداخله‌ رسمی زودهنگام عمدتاً مبتنی بر سرمایه بوده و به طور مستقیم به توانایی بانک‌های ضعیف در بازپرداخت‌ بدهی‌ها معطوف است. از آنجایی که به طور سنتی سرمایه آخرین سپر حفاظتی بانک است، عدم رعایت آستانه معینی از سرمایه باعث ایجاد نگرانی در مورد حیات بانک شده و مداخله مقام ناظر را توجیه می‌کند. علاوه بر شاخص سرمایه، استفاده از مجموعه‌ای از نسبت‌های مبتنی بر ریسک و نسبت‌های اهرمی، به دلیل ایجاد شفافیت، قابلیت مقایسه و هماهنگی، توصیه شده است. همچنین، شاخص‌های کیفیت دارایی، رشد دارایی و نقدینگی نیز اغلب به عنوان معیارهای جانشین یا مکمل برای آغاز مداخله رسمی زودهنگام مبتنی بر سرمایه (سرمایه‏- محور) در نظر گرفته می‌شود.

در مجموع سازوکارهای مداخله زودهنگام رسمی در عمل به عنوان پشتوانه اقدامات نظارتی معمول (صلاحدیدی) عمل می‌کند و اثر بخشی آن را از طریق ایجاد چارچوب‌های قدرتمندتر، بهبود می‌بخشد. وجود مداخله زودهنگام رسمی نشان می‌دهد در صورتی که اقدامات معمول (صلاحدیدی) شرایط مناسب را به بانک بازنگرداند، مراجع نظارت بانکی می‌توانند اقدامات بالقوه سخت‌گیرانه‌تر‏‏- از جمله عزل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره‏‏- را اتخاذ کنند.‏
امید است ماحصل انتشار چنین اسنادی به بسط و تعمیق ادبیات نوین نظارت بانکی در شبکه بانکی و ارتقای ثبات و سلامت نظام بانکی کشور منتج شود.

منتشرشده در بازار پول

نماگرهای اقتصادی شماره ۱۰۶ مربوط به سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ به منظور استفاده عموم در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی انتشار یافت.

 به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ؛ شاخص های عمده اقتصادی در این نشریه در سه بخش واقعی، خارجی و مالی تفکیک شده است. بخش واقعی شامل حساب های ملی، انرژی، صنعت، ساختمان، روند قیمت و بازرگانی داخلی است و در بخش دوم یا همان بخش خارجی به تراز پرداخت ها، بدهی‌های خارجی، سررسید بدهی‌های خارجی، وضعیت بازرگانی خارجی کشور و نرخ ارز اشاره شده است؛ همچنین در بخش مالی به تفکیک نرخ های سود بانکی، متغیرهای پولی و اعتباری، وضع مالی دولت و فعالیت بورس اوراق بهادار تهران آمده است.

برای دریافت این شماره اینجا کلیک کنید.

منتشرشده در اقتصاد کلان

کارشناس پولی و بانکی با اشاره به اینکه انتشار اسامی ابربدهکاران گام نخست در جهت شفافیت حداکثری است، گفت: حساب‌های افراد و تسهیلاتی که از منابع بانکی برای افزایش تولید ناخالص داخلی می‌گیرند حریم خصوصی کسی نیست.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ؛ ؛ به تازگی وزارت اقتصاد فهرست محدودی از ابربدهکاران را منتشر کرد و بلافاصله بانک مرکزی هم بر اساس تکلیف قانونی بودجه ۱۴۰۱، اسامی بدهکاران بزرگ نظام بانکی را با جزئیات رقم تسهیلات و مانده آن منتشر کرد که گامی بزرگ و بی‌سابقه در جهت شفافیت فعالیت‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

احمد صالحی؛ پژوهشگر اقتصاد و پول و بانکداری درباره اهمیت این اقدام به خبرنگار ایبِنا گفت: یک‌سری از گام‌های حکمرانی را که دنیا ۷۰ سال قبل برداشته، ما برنداشته‌ایم. انتشار اسامی بدهکاران کلان به غایت اقدام پسندیده‌ای است که بسیار دیر انجام شده است اما می‌دانیم یک گام است که گام‌های بعدی را در پی خواهد داشت و ما را به شفافیت حداکثری نزدیک می‌کند. یعنی نه تنها ابربدهکاران که می‌تواند حتی رقم‌های کمتر و همه کسانی که تسهیلات گرفته‌اند را هم شامل شود.

وی توضیح داد: البته وام‌های بسیار خرد که با آبروی افراد ارتباط دارد را می‌توان استثنا کرد اما هر وامی که با هدف افزایش تولید ناخالص داخلی پرداخت شده باید برای هر شهروندی قابل مشاهده باشد تا ببیند که آیا به افزایش تولید ناخالص داخلی منجر شده است یا خیر.

این پژوهشگر یادآور شد: تاریخ به ما نشان داده است که دستگاه‌های نظارتی توان سنجش چنین چیزی را ندارد و بهترین روش، نظارت عمومی است.

صالحی در واکنش به انتقاداتی که درباره بی‌فایده بودن افشای این اسامی مطرح می‌شود بیان کرد: دقت کنید که ما درباره آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم. یعنی وقتی افراد می‌دانند که قرار است از این پس اسامی منتشر شود، تسهیلاتی که از این به بعد داده می‌شود، مدیریت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بله ممکن است برخی از این اسامی که در لیست ابربدهکاران آمده کسانی باشند که واقعا کارآفرین باشند و گرفتار نوسانات اقتصادی شده و نتوانسته‌اند اقساط وام را بپردازند، اما وقتی شفافیت حداکثری شود، می‌توان این موارد را جداگانه اعلام کرد.

این کارشناس گفت: فراموش نکنیم که از نظر فرهنگی ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که متأسفانه تا چند سال قبل رئیس‌جمهورش می‌گفت حساب‌های افراد، حریم خصوصی آن‌ها است. ممکن است مواردی مانند وام تعمیر خانه یا درمان حریم خصوصی افراد باشد، اما حساب‌های افراد و تسهیلاتی که از منابع بانکی برای افزایش تولید ناخالص داخلی می‌گیرند حریم خصوصی کسی نیست. با این حال رئیس‌جمهور ما این‌طور فکر می‌کرد و لذا در برخی از حوزه‌ها عقب افتاده‌ایم و باید برای اصلاح آن زمان بدهیم.

صالحی در پایان تأکید کرد: شفافیتی که درباره اسامی ابربدهکاران صورت گرفته، حتما و بدون تردید اتفاق مثبتی است.

منتشرشده در بازار پول