20 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 23 ارديبهشت 1399 ساعت 14:04

بازار سرمایه راهگشای مشکلات بخش مسکن

نوشته شده توسط 

000160عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تامین مالی بخش مسکن از طریق بورس، گفت: در شرایط کنونی یکی از مشکلات بازار ساخت و ساز مسکن، موضوع تأمین مالی و جذب سرمایه در این بخش است، حال بهره گیری از بورس برای جذب سرمایه می تواند در رفع این مشکل رهگشا باشد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از خانه ملت، فرج‌الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تامین مالی بخش مسکن از طریق بورس حجم عظیمی از اعتبارات و سرمایه ها را به سمت بازار تولید مسکن سوق خواهد داد و این مسئله قطعا موجب سرعت گرفتن و رونق بازار مسکن خواهد شد.

وی گفت: نکته مهم این است که در فرآیند تامین مالی بخش مسکن از طریق بورس نباید تعجیل صورت گیرد، وزارت راه و شهرسازی قبل از اجرای این طرح، باید تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار دهد. در شرایط کنونی شتاب بازار بورس برای برخی از صاحب نظران محل دغدغه و تأمل است، از این رو روند عرضه سهام ساخت و ساز مسکن باید با نگاه کلان و کارشناسی صورت گیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: هدایت نقدینگی انباشت شده در بانک ها به سمت بورس و سرمایه گذاری افراد در بخش ساخت و ساز مسکن بسیار مثبت و مفید است، با این اقدام هم حوزه تولید کشور با تزریق سرمایه جان تازه ای می گیرد و هم اینکه سرمایه گذاران به یک سود منطقی دست پیدا می کنند.

رجبی گفت: از طرف دیگر در شرایط کنونی کشور با مشکل کمبود مسکن مواجه است، حال با تامین مالی بخش مسکن از طریق بورس و اجرای پروژه های مسکن سازی می توان بخش اعظمی از مشکل کمبود مسکن را برطرف کرد.