21 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 03 تیر 1398 ساعت 10:42

در بيست‌وسومين سال بزرگداشت روز صنعت‌ومعدن صورت مي‌گيرد؛ تجلیل از چهره‌های شاخص در ۱۵ رشته صنعتی‌‌ومعدنی

نوشته شده توسط 

fayaziبيست‌وسومين سال بزرگداشت روز ملي صنعت‌ومعدن 10 تيرماه طي مراسمي با حضور صنعتگران، معدنكاران و کارآفرینان و فعالان بخش صنعت‌ومعدن برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ما؛ محمدرضا فیاض مشاور وزیر و رئيس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت‌ومعدن گفت: جشن بزرگداشت روز صنعت‌ومعدن امسال در واقع پنجمین سال همکاری دولت و بخش خصوصی در اجرای این مراسم است.
وي تصريح كرد: مروری بر دستاوردهای سال ۹۷ و معرفی کارآفرینان شاخص و کسانی که قدم‌های موثری برای تولید و صنعت و معدن کشور برداشته‌اند؛ هدف برگزاری اين مراسم است.
فياض با اعلام اینکه در ۱۵ رشته صنعتی‌ومعدنی چهره‌های شاخص معرفی و تجلیل خواهند شد، گفت: با تأکید وزیر صمت برگزیدگان از خدمات حمایتی نیز برخوردار خواهند شد. حدود ۵۰ تا ۵۵ نفر در این ۱۵ رشته به عنوان منتخب معرفی می‌شوند. در همين راستا كتاب برگزیدگان روز صنعت‌ومعدن تا پایان سال چاپ و در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار خواهد گرفت.
رئيس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت‌ومعدن بیان‌کرد: ۳۶۴ روز فعالان تولید و صنعت تلاش و کار کردند و در یک روز که به اسم صنعت‌ومعدن است؛ باید از تلاش آنها تجلیل کنیم.
فیاض با اعلام اینکه امسال یک هزار میلیارد تومان پروژه در بخش‌های صنعتی‌ومعدنی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، افزود: خدمات حمایتی از تجلیل‌شدگان و برگزیدگان روز صنعت‌ومعدن در بخش‌های مختلف از جمله اداری هدف‌گذاری شده است.
وی با یادآوری اینکه پیشکسوتان عرصه تولید در این چند دوره برگزاری مراسم روز صنعت‌ومعدن تجلیل شدند، افزود: تشکل‌‌های بخش خصوصی استعدادهای گمنام بخش تولید را معرفی کنند تا مورد تجلیل قرار بگیرند. رسانه‌ها هم در این زمینه می‌توانند کمک کنند.
رئيس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت‌ومعدن گفت: وزارت صمت امسال سه گام قطعی را به عنوان سیاست دارد؛ در گام اول تلاش ما اين است که هیچ واحد صنعتی فعالی تعطیل یا نیمه‌تعطیل نشود.
فیاض گام دوم را فعال کردن ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و رساندن آنها به حداکثر تولید دانست و ادامه داد: گام سوم فعالسازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل و رساندن آنها به ظرفیت تولید است.
وی همچنین بیان‌کرد: در جشن روز ملی صنعت‌ومعدن در ۱۵ بخش که ۹ تا ۱۱ مورد آن بخش تخصصی تولید و ۴ بخش آن طرح‌ها و افراد هست؛ تجلیل انجام می‌شود.
رئيس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت‌ومعدن گفت: ۹ بخش تخصصی تولید شامل برق‌والکترونیک، لوازم‌خانگی و فلزی، صنایع‌غذایی و دارویی و شیمیایی و سلولزی، خودرو و نیرومحرکه، ماشین‌سازی و تجهیزات، صنایع نساجی و پوشاک، صنایع‌معدنی، اکتشافات‌معدنی و خدمات فنی‌ومهندسی هستند.
فیاض تصریح کرد: از طرح‌ها، شهرک‌های صنعتی، صنایع کوچک و خوشه‌های صنعتی نیز تجلیل می‌شود.


سيدمحمدرضا مرتضوي دبیرکل خانه صنعت، معدت و تجارت ایران نيز در اين نشست گفت: صنعت کشور در یک سطح باورنکردنی از استقامت نیازهای کشور را برطرف می‌کند.
وي تاكيد كرد: دو سال است که در تحریم نیستیم؛ بلکه در محاصره کامل اقتصادی قرار داريم. تحمل مردم و کارگران و نقش صنعت و تولید در تامین نیازها سبب محکم ایستادن مسئولان شده است.
دبیرکل خانه صنعت، معدت و تجارت ایران گفت: واحدهای صنعتی به عنوان سربازان خط مقدم این جنگ تحمیلی اقتصادی؛ نقش خود را به خوبی اجرا کرده‌اند.
مرتضوی افزود: جشن بزرگداشت روز صنعت‌ومعدن در واقع جشن ایستادگی و پایمردی فعالان تولید و صنعت و مردم در مقابل تحریم‌های ظالمانه است.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به برخی مشکلات فراروی تولید بیان کرد: با دولت در طول سال در این خصوص گفتگو كرده و جلسات مختلفی را برگزار می‌کنیم، اما روز صنعت‌ومعدن فقط برای تجلیل و برگزاری جشن است و انتقادها را در این روز بیان نمی‌کنیم.
مرتضوی با تأکید بر ضرورت پیگیری فرارهای مالیاتی گفت: هر چقدر فرار مالیاتی سخت‌تر شود؛ اقتصاد كشور به سمت توسعه پایدار می‌رود.
آرمان خالقي رئيس کمیته استان‌های ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت‌ومعدن نيز در اين مراسم گفت: تاکنون ۱۲ استان تاریخ برگزاری مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن خود را اعلام کرده‌اند و مراسم استان‌ها از ۱۱ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد. در واقع پس از دهم تیرماه جشن بزرگداشت روز ملی صنعت‌ومعدن در ۳۱ استان کشور به اجرا در می‌آید.
وی ادامه داد: خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و سازمان‌های صمت استانی ستاد مشترکی برای برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت‌ومعدن در استان‌ها مشخص کردند.
محمدرضا بهرامن رئيس خانه معدن ایران نيز در اين نشست گفت: مهمترین فاکتور برای عبور از شرایط سخت کنونی قلم رسانه‌هاست.
وي تصریح‌کرد: امسال در شرایط سختی هستیم که با کمک رسانه‌ها باید فضای کشور را به سمت تعامل برای رسیدن به موفقیت ببریم.
بهرامن همچنين گفت: ما به عنوان بخش خصوصی در کنار دولت هستیم و دولت هم در کنار ما قرار دارد و با هم در تعامل هستیم.
رئيس خانه معدن ایران با اعلام اینکه برای برپایی نمایشگاه بزرگ معدنی همزمان با روز معدن در آبان ماه برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: باید در شرایط کنونی از تمام ظرفیت‌های تولید استفاده کنیم و حمایت از تولید ملی و مصرف داخلی باید سرلوحه کارهای ما قرار بگیرد.
بهرامن با تأکید بر اینکه همه باید در کنار هم باشیم، افزود: به روز صنعت‌ومعدن نگاه جشن داریم که باید از فعالان شاخص صنعت‌ومعدن تجلیل کنیم.
رئيس خانه معدن ایران مهمترین فاکتور برای عبور از این شرایط تحریمی سخت کنونی را قلم رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها واقعیت‌ها را انعکاس مي‌دهند و امید را در دل مردم زنده کنند؛ چراکه همه واقعیت‌ها تلخ نیستند.
علي صدري رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و خزانه‌دار ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن هم در اين نشست گفت: تأمین هزینه‌های برگزاری مراسم روز ملی صنعت‌ومعدن بر عهده تشکل‌های بخش خصوصی است.
وي تصریح‌کرد: واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی تهران سه برابر شده كه نشانگر تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود به بخش صنعت است.
صدري افزود: وضعیت اقتصادی در بخش صنعت‌ومعدن قابل دفاع است و باید از داشته‌هایمان حمایت کنیم.
رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران بیان‌کرد: همه هزینه‌های روز ملی صنعت‌ومعدن را ۹ تشکل بخش خصوصی تقبل کردند و دولت در اين خصوص هزینه‌ای نکرده است.