08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 11 آذر 1402 ساعت 20:50

همایش چشم انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود در تبریز

نوشته شده توسط 

همایش چشم انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود در تبریز برگزار شد

به گزارش بورس و بانک ؛ همایش بزرگ چشم انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود در استان آذربایجان شرقی به میزبانی آی بی شاپ شرکت تامین سرمایه تمدن با حضور رئیس شورای شهر تبریز، اعضای اتاق بازرگانی تبریز ، مدیر تالار بورس منطقه ای تبریز ، فعالین اقتصادی و صنعتی استان و مدیران تامین سرمایه تمدن و آی بی شاپ روز چهارشنبه ۸آذرماه در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.

ارایه جامع خدمات سرمایه گذاری در آی‌بی شاپ

به گزارش مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن ، پیمان باغچه سرا مدیرعامل آی بی شاپ در همایش چشم‌انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود، گفت: تامین سرمایه تمدن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های بازار سرمایه در حوزه تامین مالی و ارایه خدمات سرمایه گذاری با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار سرمایه گذار است در حال حاضر بالای ۸۰ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت شرکت تامین سرمایه است و آی‌بی شاپ رابط بین مردم و بازار با شرکت است.

همایش چشم انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود در تبریز

پیمان باغچه سرا اظهار داشت: هر وقت صحبت از بورس می‌شود، معمولا مردم اتفاقات سال‌های گذشته را به یاد می‌آورند، اما خرید و فروش سهام تنها یکی از ابزارهای بازار سرمایه است.

مدیرعامل آی بی شاپ تصریح کرد : در شرکت تامین سرمایه تمدن و آی بی شاپ، خدماتی وجود دارد که مردم عادی بتوانند از فرصت‌های موجود بهره مند شوند. محصولات شرکت، شامل پکیجی برای افراد مختلف با ریسک‌پذیری مختلف است تا با هر سطحی نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.

باغچه سرا یادآور شد: مهم‌ترین ابزار در بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که ابزاری برای جذب منابع خرد افراد و شرکت‌ها به حساب می‌آیند که در این خصوص صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر با ۶۰همت دارایی بزرگترین صندوق درآمد ثابت کشور محسوب می شود .

وی تامین مالی جمعی را یکی از خدمات جدید در حوزه تامین مالی بازار سرمایه کشور عنوان کرد و در ادامه افزود : در این حوزه سکوی آی بی کراد تامین سرمایه تمدن از بهمن ماه سال ۱۴۰۰فعالیت خود را آغاز کرده که در کمتر از ۲سال بیش از ۵۵درصد تامین مالی جمعی کشور را به خود اختصاص داده است .

چهار متغیر اساسی برای شناسایی شرایط اقتصادی

شهبد صیقلانی کارشناس حوزه اقتصادی تامین سرمایه تمدن نیز در همایش چشم‌انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود، اظهار داشت: در کشوری مثل ایران که تورم‌های بالایی وجود دارد، ارزش پس‌اندازها و دارایی‌ها روز به روز کاسته می‌شود.

همایش چشم انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود در تبریز

وی افزود: سرمایه‌گذاری باعث می‌شود تا علاوه بر حفظ ارزش پول، بازدهی مناسبی را هم کسب کنیم. اولین انگیزه در سرمایه‌گذاری، حفظ دارایی در مقابل تورم است.

کارشناس حوزه اقتصادی تامین سرمایه تمدن با بیان اینکه «چهار متغیر اساسی برای شناسایی شرایط اقتصادی وجود دارد»، گفت: برای شناخت روندهای اقتصادی، ابتدا باید تولید ناخالص داخلی و رشد یا افت آن را بررسی کرد. تولید ناخالص داخلی در سال‌های اخیر رشد حدود پنج درصدی را تجربه کرده که عدد معقولی است.

صیقلانی ادامه داد: نقدینگی، دومین متغیر مهمی است که برای سرمایه‌گذاری باید مدنظر قرار داد. از سال ۹۳، رشد متغیرهای پولی به صورت مداوم اتفاق افتاده است. تورم، دیگر موضوع مهمی است که در موضوع سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی عنوان کرد: در اقتصاد ایران به دلیل تورم‌های پی‌درپی، اگر سرمایه‌گذاری بر پس انداز انجام نگیرد، روز به روز از ارزش پول کاسته می‌شود.

کارشناس حوزه اقتصادی تامین سرمایه تمدن، روند نرخ ارز را در سرمایه‌گذاری تاثیرگذار دانست و گفت: انتظار می‌رود با توجه به گشایش‌های صورت گرفته در روابط بین‌الملل و افزایش فروش نفت در یک سال گذشته، جهش‌های سنگین نرخ ارز کنترل شود و افزایش منطقی و با شیب ملایم‌تری را در بازار ارز شاهد باشیم.

صیقلانی ضمن معرفی خدمات تامین سرمایه تمدن، گفت: صندوق‌های مبتنی بر سهام تامین سرمایه تمدن در سال‌های گذشته سود بهتری نسبت به سهام را نصیب سرمایه‌گذاران کرده‌اند.

وی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در صندوق‌های مختلط باعث می‌شود که در بازه دو، سه ساله نسبت به سرمایه‌گذاران در سایر بازارها بازدهی بیشتری به دست آورد. تامین سرمایه تمدن یک پکیج کامل از تمام ابزارهای فعالیت در بازارهای مالی را جهت کسب سود مناسب در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

تامین مالی از بازار سرمایه بهتر از بانک هاست

رئیس شورای شهر تبریز عملکرد شرکت‌های تامین سرمایه طی سال‌های اخیر عملکرد موفقی را داشتند که برای آنها آرزوی موفقیت داریم.

همایش چشم انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود در تبریز

شهرام دبیری در همایش چشم‌انداز بازارهای مالی و فرصت‌های کسب سود، اظهار داشت: شرکت‌های تامین سرمایه عملکرد موفقی داشتند. در پروژه متروی تبریز نیز فروش اوراق مشارکت با مشارکت تامین سرمایه‌ها انجام گرفت تا خطوط مترو تکمیل شوند. ۵۰ درصد سود این اوراق توسط دولت پرداخت می‌شود و پروژه‌های شهری به این شکل پیش می‌روند.

رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به اهمیت بازار سرمایه در کشورهای مختلف، خاطرنشان کرد: این نوع سرمایه‌گذاری بهتر از بانک بوده و تضمین آن هم وجود دارد. بازار سرمایه این روزها حرف اول را می‌زند و در دنیا نیز تلاش می‌کنند با تامین امنیت سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاران را جذب کنند.

دبیری عنوان کرد: تلاش می‌کنیم سرمایه گذاران را جذب و یک سری تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران ارائه کنیم.