08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 16 آبان 1402 ساعت 19:03

تامین مالی ۲۷۰۰ میلیارد تومانی ۱۰ تا ۲۰ شرکت از بازار سرمایه

نوشته شده توسط 

رضا عیوضلو گفت: تاکنون ۱۰ تا ۲۰ شرکت، ۲۷۰۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی کردند.

به گزارش بورس و بانک؛ رضا عیوضلو، عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست تخصصی تامین مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه با اشاره به اینکه تامین مالی مناطق آزاد از بازار سرمایه به سال ۹۸ بازمی‌گردد، گفت: تاکنون ۱۰ تا ۲۰ شرکت، ۲۷۰۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی کردند. در حال حاضر چابهار نیز برای تامین مالی درخواست داده است. علاوه براین؛ موافقت اصولی منطقه آزاد کیش نیز صادر شده و در دست اجراست.
او افزود: مناطق آزاد با استفاده از عرضه سهام شرکت‌هایشان در بورس و فرابورس می‌توانند از ظرفیت بازار سرمایه بهره گیرند.

عضو هیئت مدیره سازمان بورس با تاکید براینکه سال ۱۳۹۹، ۱۶ شرکت،سال ۱۴۰۰ ، ۲۶ شرکت و سال ۱۴۰۱، ۶۳ شرکت از طریق اوراق های بلند مدت تامین مالی انجام دادند، اضافه کرد: امید می‌رود تعداد شرکت‌هایی که از ظرفیت این بازار بهره می‌گیرند روز به روز ارتقا یابد.

عیوضلو بیان کرد:در سال ۱۴۰۱ تعداد اوراق منتشره سی درصد بوده است که در مقایسه با سال ۹۵ تقریبا ۲ برابر شده است که این عدد در بانک‌ها بسیار کمتر بوده است.

او، میزان اوراق بلندمدت در بازار سرمایه را بالغ بر ۶۶۰ همت ذکر کرد و گفت:از این طریق ۲۳۲ تامین مالی انجام شده است. این درحالی است که در سال۱۳۹۶ مجموع اوراق ۶۶ همت بود که از این میزان ۱۰ همت متعلق به بخش خصوصی بوده است.

عیوضلو با بیان‌اینکه مجموع اوراق در سال ۱۴۰۱ دو برابر افزایش یافته است، اضافه کرد: این امر نشان دهنده افزایش نقش بازار سرمایه است.