08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 16 آبان 1402 ساعت 19:02

مناطق آزاد؛ بهشت سرمایه‌گذاران کشور / سازوکار استفاده از ابزارهای بازار سرمایه برای پروژه‌های مناطق آزاد

نوشته شده توسط 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به دو برنامه مهم مناطق آزاد و سازمان بورس و اوراق بهادارگفت: یکی از این برنامه‌ها مربوط به تاسیس بورس بین‌الملل است که با سازوکارهای شورای عالی بورس و سازمان اقدامات خوبی دراین حوزه انجام شده است. برنامه دوم که هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده، استفاده از ابزارهای متنوع بازار سرمایه برای پروژه‌های مناطق آزاد است که سازوکارهای مربوط به آن در دبیرخانه در دست پیگیری است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، حجت‌الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در نشست تخصصی تامین مالی مناطق آزاد از طریق بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه دارد، گفت: در سال‌های گذشته ابزارهای مالی بازار سرمایه توسعه یافته است.

وی با اشاره به دو برنامه مهم مناطق آزاد و سازمان بورس و اوراق بهادارگفت: یکی از این برنامه‌ها مربوط به تاسیس بورس بین‌الملل است که با سازوکارهای شورای عالی بورس و سازمان اقدامات خوبی دراین حوزه انجام شده است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ترکیب سهامداری آن مشخص شده است.

عبدالملکی عنوان کرد: برنامه دوم که هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده، استفاده از ابزارهای متنوع بازار سرمایه برای پروژه‌های مناطق آزاد است که سازوکارهای مربوط به آن در دبیرخانه در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه مناطق آزاد یکی از بسترهای مهم برای جذب سرمایه است، گفت:مناطق آزاد بهشت سرمایه‌گذاران کشور محسوب می‌شود و برای اینکه موضوع ملموس‌تر شود بسته‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده است.

عبدالملکی با بیان‌اینکه در حال حاضر ۸۵۰ پروژه در این مناطق تعریف شده که قرار است ۱۵۰ پروژه دیگر هم به آنها اضافه شود، بیان کرد: سرمایه‌گذاران برای انجام و تکمیل پروژه‌های خود می‌توانند از طریق بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کنند.