08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 17 خرداد 1402 ساعت 22:04

صندوق سرمایه‌‌گذاری نیکوکاری فردای روشن در مدار کهکشان مالی کاریزما قرار گرفت

نوشته شده توسط 

سبدگردان کاریزما در پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۱۵) از صندوق نیکوکاری فردای روشن رونمایی کرد و این صندوق با پرداخت 5 میلیارد تومان از سوی گروه مالی کاریزما کار خود را رسما آغاز کرد.
به گزارش بورس و بانک؛ ساختار صندوق‌های  نیکوکاری به این شکل است که صندوق دارای ارکان اداره‌کننده‌ای شامل مدیر صندوق، مدیر ثبت و مدیران اجراست و اولین وجه‌‌تمایز صندوق نیکوکاری فردای روشن امکان دارا بودن چند مدیر اجراست.
صندوق‌های نیکوکاری با این هدف ایجاد می‌شوند تا پول‌های خرد این امکان را داشته باشند تا در مسیر درست و شفاف به مصرف اقدامات نیکوکارانه بر اساس اسناد ارائه شده از سوی مدیران به اجرا برسند.
در صندوق‌های نیکوکاری این امکان وجود دارد تا سرمایه‌گذاران تمام اصل و سود سرمایه‌گذاری خود را در راستای کمک‌های نیکوکارانه مصرف کنند یا بخشی از سود حاصل از سرمایه‌گذاری را در این حوزه صرف کنند.
صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری فردای روشن با توجه به سابقه سبدگردان کاریزما در تحقق حداقل 24 درصد سود در سایر صندوق‌ها این امکان را دارد تا سودی بالغ بر 24 درصد سالانه را برای سرمایه‌گذاران محقق کند و بخشی از این سود به دلخواه سرمایه‌گذاران صرف امور نیکوکاری شود.
سرمایه‌گذاران صندوق نیکوکاری فردای روشن با سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانند امکانی را فراهم کنند تا وجوهی هر چند اندک، اما مستمر در راستای اقدامات نیکوکارانه فراهم شده و طی سازوکار شفاف در جهت کمک‌های نیکوکارانه صرف شود‌.
در حال حاضر مدیران اجرای صندوق نیکوکاری فردای روشن،  موسسه خیریه کهریزک و بنیاد نیکوکاری شجره‌‌طیبه هستند و این امکان وجود دارد که سایر نهادهای خیریه نیز اضافه شوند.