08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 24 مهر 1400 ساعت 18:06

رشد حجم و ارزش معاملات در بورس کالا

نوشته شده توسط 

در هفته منتهی به ۲۲ مهر ماه یک میلیون و ۸۱۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۲۲ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل حجم و ارزش معاملات هر یک رشد ۱۳ درصدی را تجربه کردند. در این بین حجم معاملات سیمان، فولاد و سنگ آهن در تالار محصولات صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی قابل توجه بود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ؛ طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۳۲۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۹۸۰ هزار و ۵۲۰ تن سیمان، ۱۸۴ هزار و ۸۰۷ تن فولاد، ۱۳۵ هزار تن سنگ آهن، ۱۱ هزار و ۳۲۵ تن مس، ۶ هزار و ۷۲۵ تن آلومینیوم، ۴ هزار و ۵۰ تن روی، ۲ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۲ هزار تن کک، ۱۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا مورد دادوستد قرار گرفت.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۴۸۴ هزار و ۱۳۲ تن انواع کالا به ارزش ۶۲ هزار میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۲۱۱ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰۴ هزار تن قیر، ۷۵ هزار و ۳۹۳ تن مواد پلیمری، ۳۳ هزار و ۹۳۵ تن مواد شیمیایی، ۳۳ هزار و ۵۰۰ تن لوب کات، ۲۰ هزار و ۸۰۰ تن گوگرد، ۴ هزار و ۹۸۹ تن روغن پایه، ۵۰۰ تن سلاپس واکس و ۱۰۵ تن عایق رطوبتی معامله شد.

تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله ۴۰۰ کیلوگرم زعفران رشته ای بود.

همچنین ۹ هزار و ۶۱۱ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.