28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 18 بهمن 1399 ساعت 10:14

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده: سهامداران به پی بر ای شرکت ها توجه کنند/ قیمت ها ارزشمند است

نوشته شده توسط 

023گزارش های مثبت ۹ ماهه که در حال انتشار هستند، بر اساس میزان تولیدات در ماه های مهر، آبان و آذر هستند که در کدال بارگذاری می شوند، می توانند راهنمای خوبی برای سرمایه گذاران باشند.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از سنا، احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در این خصوص بیان داشت: سود مناسب شش ماه گذشته با افزایش خوبی در سه ماه بعدی آن رو به رو شده است و شاهد سودآوری مناسب شرکت ها هستیم.

وی در این خصوص ادامه داد: سودآوری مناسب شرکت های معدنی، پتروشیمی و فلزی بیانگر این است که اگر عملکرد سه ماه سوم به سه ماه چهارم تسری یابد، پی بر ای شرکت ها کمتر از ۱۰ خواهد شد و اگر عملکرد سه ماه سوم را به کل سال ۱۴۰۰ تسری دهیم اکثر پی بر ای شرکت های بزرگ و بنیادی ما در حوزه های پتروشیمی، معدنی و فلزی و سایر صنایع در محدوده ۵ یا ۷ قرار میگیرد که عدد بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاری است.

اشتیاقی در ادامه خاطرنشان ساخت: اعداد مناسب "پی بر ای" شرکت ها می تواند نشان خوبی برای سهامداری در خصوص نگهداری سهام و حضور در مجمع شرکت ها باشد. این روند می تواند خوش بینی را نسبت به عملکرد شرکت ها در سال ۱۴۰۰ افزایش دهد .

این مدیرعامل کارگزاری در ادامه گفت: به نظر می رسد گزارش های ۹ماهه، گزارش های بسیار مثبتی باشد و پیشنهاد میکنم سرمایه گذاران در خصوص چیدمان پرتفوی های خود، به سودآوری و کسب سود تقسیمی و حضور در مجامع دقت بیشتری داشته باشند و به این منظور به هر صنعت یا شرکتی وارد می شوند به پی بر ای آتی برای سال ۱۴۰۰ توجه بیشتری داشته باشند. اعداد ۵ تا ۷ برای پی بر ای این شرکت ها بسیار مناسب است و انتخاب این سهم ها برای سهامداری بسیار سودآور خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سود مورد محاسبه و تقسیمی این شرکت ها نزدیک به سود بانکی است و به این ترتیب، هم از یک سود نزدیک به سود بدون ریسک ۱۸ درصدی بانکی برخوردار می شوند و هم با توجه به این که محصولاتی که شرکت های پذیرفته شده در بورس عرضه می کنند، می توانند منتفع شوند، بنابراین به نوعی می تواند سپر تورمی باشند.

اشتیاقی در پایان متذکر شد: به سهامداران توصیه می کنم حتما با توجه به فاکتورهای یاد شده، معامله و در نهایت سهامداری کنند و در میان مدت و بلند مدت از بازار سرمایه کسب انتفاع کرده و از بازارهای موازی دیگر، پیشی بگیرند.