07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 08 آذر 1399 ساعت 15:37

شروع سبز شاخص کل بورس در اولین روز هفته

نوشته شده توسط 

109شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۳۵۴۸ واحدی معادل ۱.۷۲ درصد به یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۹۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۷۱ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۲۲ واحد رسید.

به گزارش بورس و بانك و نقل از ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته (شنبه هشتم آذرماه ۹۹)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۱۵۸ واحدی معادل ۱.۷۲ درصد به رقم ۳۶۳ هزار و ۷۲۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۳۹۹ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد، عدد ۴۰۱ هزار و ۵۳۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۱۹۰ واحدی به رقم ۲۶۲ هزار و ۹۲۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۲۳۸۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۸۹۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۷۰۷۶ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۹۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شپنا، تاپیکو و شتران با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، وبصادر، وبملت و شبندر، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۸ میلیارد و ۲۳۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۸۳۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۶۶ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پتایر(ایران‌ تایر) با ۸.۵۲ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای قصفها، غبهنوش، زمگسا، دفرا، تایرا و کدما بود. همچنین نماد معاملاتی ختور(رادیاتور ایران) با ۴.۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خپارس، شکربن، خودرو، خساپا، خزامیا و تکنو بود.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، وتجارت، فملی، خساپا، فولاد، شپنا و وبصادر، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.

بیشترین عرضه و تقاضا

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی وتوکا، تاپیکو، حکشتی، سیمرغ، پترول، اخابر و ولپارس با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی خکمک، کفپارس، فنوال، پدرخش، خساپا، انرژی۱ و تپمپی بیشترین حجم عرضه را داشتند.

نوسان نماگر صنایع

معاملات بازار سرمایه در اولین روز هفته، شاهد روند صعودی شاخص صنایع مختلف بود. به گونه‌ای که شاخص صنایعی همچون اطلاعات و ارتباطات، ذغال سنگ، وسایل ارتباطی، حمل و نقل، قند و شکر، محصولات کاغذ و رادیویی، سبزپوش بودند.