16 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 21 خرداد 1399 ساعت 14:23

استقبال بازار از عرضه بلوکی یک پتروشیمی سهام عدالتی در فرابورس

نوشته شده توسط 

000643به منظور حمایت از آن دسته از سهامداران سهام عدالت که متقاضی فروش سهام خود در شرکت پتروشیمی مارون بودند از روش عرضه بلوکی در بازار فرابورس استفاده شد که در جریان آن تعداد 2 میلیون و 384 هزار و 962 سهم از سهام این شرکت عرضه شد و رشد 33 درصدی را نسبت به قیمت پایانی سهم در معاملات امروز به همراه داشت.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، بدین ترتیب در حالی که قیمت نماد عادی مارون در معاملات امروز بیستم خردادماه 9 هزار و 200 تومان بود، نماد «مارون4» با قیمت 12 هزار و 260 تومان به فروش رسید که این معامله ارزش 292 هزار و 62 میلیارد ریالی را به ثبت رساند.

با توجه به اینکه سهام مارون جزو شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت یه شمار می‌رود، عرضه «مارون4» از طریق پیام ناظر فرابورس به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شد تا فرصت حضور و سفارش‌گذاری در این معامله برای تمامی متقاضیان به صورت یکسان وجود داشته باشد.

در روش عرضه بلوکی، متقاضیان باید سفارش خرید خود را به صورت همه یا هیچ بگذارند تا سامانه معاملات سفارش آن‌ها را پذیرش کند.

گفتنی است تعداد کل سهام پتروشیمی مارون که در بازار دوم فرابورس ایران و زیرگروه توليد مواد شيميايی پايه به جز كود قرار دارد، 8 میلیارد سهم است.