19 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 05 بهمن 1398 ساعت 09:49

همه بر کشتی نظام بانکی سواریم

نوشته شده توسط 

8283مدیرعامل بانک ایران زمین در یادداشتی بر لزوم جلوگیری از هر گونه غرض ورزی علیه نظام بانکی تاکید کرد.

به گزارش بورس و بانک، متن یادداشت اختصاصی عبدالمجید پورسعید به این شرح است:

بر کسی پوشیده نیست که دشمنان نظام جمهوری اسلامی، امروز جنگی تمام عیار را در حوزه اقتصادی علیه کشورمان به راه انداخته اند.

در چنین شرایطی، تامین مالی واحدهای تولیدی، تامین منابع مورد نیاز برای واردات و پرداخت تسهیلات خرد به عموم مشتریان نظام بانکی، سه وظیفه خطیری است که نظام بانکی آن را در حد توان خود انجام می دهد.

شاید در روزگار عادی نیز پیاده سازی هر کدام از این وظایف و پاسخ گویی به این حجم از مطالبات، طوری که همه از آن راضی باشند سخت بود، اما در شرایط کنونی با وجود همه فشارها و مشکلات خارجی اعمال شده علیه سرزمین ما، سختی ها مضاعف شده است.

با این حال متخصصان نظام بانکی، به گونه ای عمل کرده اند که نیازهای اساسی مردم و فعالان اقتصادی با حداقل آسیب به دستشان برسد. بانک مرکزی نیز به خوبی طی یک سال اخیر اوضاع را مدیریت کرده و اجازه سوء استفاده از اموال و دارایی های نظام بانکی را نداده است.

بانک ایران زمین هم به نوبه خود از همه فعالیت های اقتصادی که به نوعی گره گشای امور کشور و مردم است، پشتیبانی کرده است. آمارها گواه این است که با وجود همه سختی ها و مشکلات، حجم تامین مالی طرح ها و بنگاه های اقتصادی توسط بانک ایران زمین در سال جاری به نسبت سال گذشته بهبود نسبی داشته و تلاش شده با رعایت اولویت بندی ها، کمترین آسیب متوجه فعالان اقتصادی شود.

طبیعی است که رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی، به افزایش اشتغال و در نتیجه بهبود وضعیت عمومی جامعه می انجامد، به طوری که تبعات مثبت اجتماعی و حتی فرهنگی آن نیز به مرور مشاهده خواهد شد.

با وجود تبلیغات منفی علیه نظام بانکی، امروز نقش بانک ها در اداره امور کشور انکار ناپذیر است. همه باید بدانیم که کشتی نظام بانکی متعلق به همین کشور است و سپرده گذاران خرد، عموم مشتریان، سهامداران و گردانندگان بانک ها اعم از کارکنان و مدیران در هدایت آن نقش دارند.

از این رو همه باید تلاش کنیم این کشتی را در دریای متلاطم اقتصاد، سالم به مقصد برسانیم و اگر کسی با غرض ورزی به دنبال سیاه نمایی علیه آن است، فریبش را نخوریم.