29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 07 مهر 1398 ساعت 15:30

بيانيه مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به مناسبت روز ملي آتش‌نشانی و ایمنی

نوشته شده توسط 

2594معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران به مناسبت روز ملي آتش نشانی و ایمنی بيانيه‌اي صادر كرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، متن اين بيانيه به شرح زير است:
«هرکس نفسی را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.» (سوره مباركه مائده، آيه 32)
رونق توليد جز با باور سرمایه‌هاي انسانی و استفاده مطلوب از منابع مالي محقق نمي‌شود. رشد بنگاه‌هاي توليدي و درپی آن، توسعه پايدار کشور در گرو استفاده صحیح از نیروی کار و نیروی کار سالم مرهون محیط کار ایمن می‌باشد.
سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با ترجيح اصل "پیشگیری" بر "اصلاح در امور" مصمم است با اجرای طرح‌هاي كارآمد در بخش ايمني، مأموریت خود را به‌نحوی اثربخش به انجام رساند و با شناسایی، ارزیابی و کنترل مؤثر عوامل تهديد كننده ايمني و همچنين تخصیص منابع مورد نیاز برای تحقق این اهداف، تقویت فرهنگ کاری و آموزش مستمر نیروی انسانی در سطحی مطلوب و بهبود مداوم فرآیندها، همراه با مشاركت همه ذي‌مدخلان در راستای توسعه پایدار حرکت نماید.
هفتم مهر ـ روز ملي آتش نشاني و ايمني ـ روز قدرداني از تلاش شبانه روزي فعالان حوزه ايمني و پيشگيري از حوادث و آتش نشانان پرتلاش در سطح كشور و یادآور رشادت‌های شهدای آتش نشان است. از تمامی مدیران و متخصصان و دست اندركاران در حوزه ایمنی و همکاران محترم انتظار می‌رود با تبیین اهداف و راهبردهای مناسب، منطبق با خط مشی HSEE وزارت صنعت، معدن و تجارت و گام برداشتن در راستای ارتقاء سطح ایمنی در شهرك‌ها و نواحي صنعتي و مناطق ويژه اقتصادي تحت پوشش و دستیابی به نتیجه مطلوب و مناسب با استانداردهای جهانی، در این حوزه اقدام نمایند.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان و تبریک این روز به آتش نشانان و فعالان حوزه ایمنی، آرزوی توفیقات روزافزون ایشان را از خداوند منان مسألت دارم.

محسن صالحي‌نيا
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت
و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران