29 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 07 مهر 1398 ساعت 09:53

ایران زمین ۱۴۰۰ بانکی متفاوت خواهد بود

نوشته شده توسط 

0000000000با توجه به رشد روزافزون فناوری در دنیا و ایران و تغییر انتظارات مشتریان، جایگاه بانکداری سنتی در حال تزلزل است، از این ‌رو لزوم اتخاذ یک راهبرد تحول‌گرا در بانک‌ها اجباری است و بانک‌ها را ملزم به آغاز یک سفر به سمت بانک‌داری دیجیتال کرده است. 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، در آینده نزدیک، انجام خدمات بانکداری در شعب به خاطره‌ای متعلق به گذشته تبدیل خواهد شد چرا که در آن زمان با حضور ابزارهای بانکداری دیجیتال، مراجعه به شعبه برای دریافت خدمات بانکداری کاری عجیب خواهد بود و نسل آینده مراجعه به شعبه برای دریافت خدمات بانکی را رفتاری نامتعارف خواهند دانست.

 

فرار از خدمات سنتی
در این راستا بعضی از بانک‌ها مفهوم و طرح را جدی گرفته و با برنامه‌ای مستقیم شروع به اقدام می‌کنند اما برخی مفهوم را در نوشتارها باقی گذاشته اند و خود را در جهنمی از مبارزه سخت برای به دست آوردن قطره‌هایی که از بین انگشتان خدمات سنتی می‌چکد، محبوس می‌گذارند.
در میان بانک های کشور، بانک ایران زمین حرکت به سمت یک سازمان برنامه محور را از ابتدای سال ۹۵ آغاز کرده و برنامه خود را تا سال ۱۴۰۰ تعریف کرده است.
این برنامه‌ها از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ در یک دوره شش‌ساله تنظیم شده است و این دوره‌ها به‌منظور تثبیت و خروج از فشارهای موجود تبدیل به سه دوره دوساله کوتاه‌مدت شده است تا ضمن به‌روزرسانی شرایط، ابزار لازم را برای یک جهش بلند آماده کند.
در توضیح چشم‌انداز این بانک در سال ۱۴۰۰ و رسیدن به رتبه اول در بین بانک‌های کشور در حوزه بانکداری دیجیتال آمده است: در بانکداری دیجیتال هم ابزار، هم پرسنل و هم مشتریان همه از جنس دیجیتال خواهند بود و لازمه این امر درک صحیح از مفهوم یاد شده است، بنابراین همه باید نسبت به آن و هدف نهایی بانک اشراف کامل داشته باشند.

 

لازمه حیات بانک‌ها
به گفته مدیرعامل بانک ایران زمین، در عصر حاضر ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی آسان و مطلوب به مشتریان لازمه حیات بانک است، و با توجه به افق پیشروی بانک که سال ۱۴۰۰ بانک ایران زمین تبدیل به بانک تمام دیجیتال خواهد شد، درهمین راستا تلاش کردیم تا با تقویت بستر بانکداری مدرن، مشتریان را با تجربه ای جدید آشنا کنیم .
پورسعید معتقد است: در بانکداری امروز رسالت ما با گذشته متفاوت شده، نقش شعب متفاوت شده‌ است؛ در حال حاضر زمان و مکان به معنای آنچه در گذشته بوده وجود ندارد. بانک‌ها باید در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها، به تمامی مشتریان خدماتی مناسب و با کیفیت ارائه کنند.
وی تحولات دیجیتال و به کارگیری آن در عرصه بانکداری را نقطه عطفی مهم می داند و می گوید: درگذشته درکی از رفتار مشتری وجود نداشت، بانک‌ها به صورت سنتی اقدام به تولید محصول و خدمت می‌کردند. در عصر دیجیتال آگاهی از نیازهای مشتریان ملاک اصلی تصمیم‌گیری است. این آگاهی از شناخت نقاط برخورد و تحلیل رفتار مشتری آغاز و باعث می‌شود بتوان نقشه عملکرد مشتری را ترسیم و نیازهای مشتری را مرتفع کرد.

 

آمادگی ایران زمین برای جهش بزرگ
اما در بانک ایران زمین، افتتاح اولین شعبه دیجیتالی در مهرماه گذشته در مجموعه مگامال، رونمایی از ایران زمین بوم (izboom ) که از طریق آن فرد یا گروه می تواند سرویس‌های بانکداری باز دریافت کنند، و افتتاح مرکز نواوری ایران زمین برای حمایت از زیست‌بوم نوآورانه کشور، نشان‌دهنده الویت این بانک برای تبدیل شدن به یکی از بانک‌های برتر کشور در حوزه تحول دیجیتال و اهمیت این بانک برای ارتقای تجربه مشتری از طریق بهبود کیفیت خدمات بانکی دیجیتالی است.
همچنین همراه بانک، اینترنت بانک، دستگاه‌های ATM و شعب دیجیتالی که دارای دستگاه VTM هستند، از درگاه‌های اصلی رویکرد Omni-channel بانکداری دیجیتال، بانک ایران زمین هستند که طبق برنامه ریزی‌های این بانک، قرار است تا سال ۱۴۰۰ تکمیل کننده ارائه خدمات بانک به مشتریان، بصورت یکپارچه و بدون نیاز به شعبه سنتی باشند.