10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 08 مرداد 1399 ساعت 15:08

نگاه پست به دفاتر بخش خصوصی مثبت و براساس منافع مشترک است

نوشته شده توسط 

001702مدیرعامل شرکت ملی پست در نشست تعاملی با نمایندگان دفاتر پیشخوان دولت گفت: نگاه شبکه پستی به ذی نفعان بخش خصوصی از جمله دفاتر پیشخوان دولت، مثبت و براساس تامین منافع مشترک دو طرف است.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، حسین نعمتی در این نشست که صبح امروز برگزار شد، با رد هرگونه تقابل پست با دفاتر پیشخوان دولت، افزود: تمامی امکانات پست، ظرفیتی ملی است که باید با نگاه علمی و اقتصادی، خدمات و سرویس‌ها تعریف و از آن بهره مند شویم.

وی با اشاره به طرح جدید همکاری پست با دفاتر پیشخوان دولت، تصریح کرد: اجرای این طرح هنوز نهایی نشده است و با اجرای آن نه تنها کاهش کارمزد اتفاق نمی‌افتد بلکه با تغییراتی که ایجاد شده، ضمن از بین رفتن تعارض‌ها و پرداخت‌های اضافی (رانت) بین کانال‌های فروش، حق السهم دفاتر افزایش خواهد یافت.

رییس هیئت مدیره با تاکید بر اینکه در حال حاضر پنج هزار دفتر پیشخوان دولت در کشور فعال است و در بخش قبول مرسولات با شبکه پستی همکاری می‌کند، افزود: با توجه به اینکه رویکرد شبکه پستی افزایش سهم سرویس‌های با ارزش افزوده در سبد ارائه خدمات است، انتظار می‌رود دفاتر بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال‌تر باشند.

نعمتی چهار عملیات اصلی پست اعم از قبول، تجزیه و آماده سازی، رهسپاری و توزیع را برشمرد و گفت: دفاتر پیشخوان دولت تنها در بخش قبول مرسولات با شرکت ملی پست همکاری دارند و در حال حاضر ۲۵ درصد ترافیک مرسولات از این طریق وارد شبکه می‌شود، به همین دلیل تامین منافع این گروه از ذی نفعان همواره مورد توجه مدیران و تصمیم سازان این شبکه قرار دارد.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست نیز در این جلسه ضمن تاکید بر حفظ منافع دفاتر پیشخوان دولت به عنوان شرکای پست، گفت: کاهش کارمزد این دفاتر در دستور کار پست نیست و ما مصمم هستیم در یک نشست کارشناسی با مسئولان کانون دفاتر پیشخوان، به تشریح طرح جدید همکاری و ابعاد مختلف آن بپردازیم.

حسین غضنفری با اشاره به اینکه صنعت پست در حال متحول شدن است و این تحول نیازمند سرمایه گذاری‌های کلانی است، افزود: تعیین قیمت تمام شده خدمات براساس انجام چهار فرایند اصلی پست، یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده و کلیدی برای انجام هر نوع همکاری به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه پست یک شبکه ملی و زیرساختی است، گفت: رویکرد ما در همکاری با بخش خصوصی و دفاتر پبیشخوان دولت، گسترش همکاری‌ها و رساندن سهم ۲۵ درصدی آنها از ترافیک مرسولات به ۸۰ درصد، در سایه تامین منافع مشترک برای دو طرف است.

دبیر کل کانون انجمن‌های صنفی دفاتر پیشخوان دولت نیز در این نشست با تشریح دغدغه‌های این دفاتر در شرایط اقتصادی موجود، خواستار توجه بیشتر به این مسایل در تدوین طرح‌های همکاری پست با دفاتر بخش خصوصی شد.

علی فلاح با اشاره به اینکه در دوران فعلی، دفاتر پیشخوان کمترین تنش و تضاد منافع را با شرکت ملی پست دارد، اظهار امیدواری کرد این همکاری سازنده همچنان ادامه یابد و این دفاتر به عنوان بازوی اجرایی شبکه پستی در خدمت رسانی به مردم، نقش پررنگ‌تری ایفا کنند.