20 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 01 آبان 1402 ساعت 14:23

رشد قابل‌توجه درآمدهای بانک ایران زمین در نیمه نخست سالجاری

نوشته شده توسط 

بانک ایران زمین در گزارش 6 ماهه منتهی به شهریور ماه 1402 میزان درآمد‌ی که در این دوره مالی از بخش تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق‌بدهی به دست آورد؛ برابر با 3 هزار و 466 میلیارد تومان بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش 243 درصدی را از خود بر جای گذاشت. طی 6 ماه ابتدایی سال گذشته مبلغی که از این بخش به ثبت رسید؛ برابر با یک هزار و 10 میلیارد تومان بود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری «اقتصاد ملت»؛ همانطورر که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید؛ بانک ایران زمین در 4 دوره اخیر؛ اکنون با وجود نوسان در درآمدزایی توانسته بالاترین میزان درآمد تسهیلات اعطایی را از خود بر جای بگذارد.

با توجه به این میزان درآمدی که بانک ایران زمین در این دوره از خود بر جای گذاشت؛ مشاهده می‌کنیم که محاسبه هزینه سود سپرده به مبلغ منفی 3 هزار و 808 میلیارد تومانی دست پیدا کرده است.

حال با توجه به این موضوع که خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری «وزمین» منفی است؛ در حال پشت سر گذاشتن روند مثبتی از خارج شدن از این اتفاق است و در این دوره مالی توانست نسبت به دوره مشابه سال گذشته 27 درصد رشد پیدا کند. این مبلغ در 6 ماهه نخست سال گذشته برابر با 5 هزار و 195 میلیارد تومان به ثبت رسیده بود.

به گزارش «اقتصاد ملت»؛ بانک ایران زمین همچنین در این دوره مالی زیان خالص 5 هزار و 137 میلیارد تومانی را در کارنامه مالی خود به اطلاع سهامداران رساند. نکته مثبتی که در این دوره می‌توان به آن اشاره کرد؛ میزان سودسازی این بانک در ادوار گذشته است که فاصله زیان خالص خود را از دوره‌های گذشته زیاد کرده است.

اکنون با توجه به اعداد و ارقامی که در سامانه کدال به ثبت رسیده است؛ «وزمین» توانسته نسبت به دوره مشابه سال گذشته میزان زیان خالص خود را 12 درصد کاهش دهد و از مبلغ 5 هزار و 847 میلیارد تومانی به مبلغ کنونی دست پیدا کند. حال از «وزمین» این انتظار می‌رود با روند مثبتی که در درآمدزایی و کاهش فاصله زیان خالص خود در پیش گرفته است؛ اعداد مناسبی را در پایان سال مالی برای سهامداران خود به ارمغان آورد.

گفتنی است بانک ایران زمین در دوره مالی 6 ماهه نخست سالجاری میزان دارایی که از خود بر جای گذاشت؛ برابر با مبلغ 64 هزار 824 میلیارد تومان است که نسبت به دوره گذشته با رشد 13 درصدی دارایی‌ها روبه‌رو بوده است. بیشترین میزان دارایی «وزمین» در پایان نیمه نخست سالجاری مربوط به تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیردولتی با 28 هزار و 711 میلیارد تومان به ثبت رسید.

این بانک در پایان شهریور ماه توانست از محل سرمایه‌گذاری در سهام و سایر اوراق‌بهادار به مبلغ 5 هزار و 777 میلیارد تومان دست پیدا کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 225 درصد رشد را در کارنامه خود به ثبت رساند.