08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 13 مهر 1402 ساعت 15:28

​حضور بانک صادرات ایران در نمایشگاه «روستا آباد»

نوشته شده توسط 

نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عشایری و روستایی کشور با عنوان «روستا آباد» با سخنان معاون اول رئیس‌جمهور و مشارکت بانک صادرات ایران در محل مصلی تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه که به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی عرضه محصولات روستایی و عشایری و با عنوان «روستا آباد» آغاز به کار کرد، از نزدیک با برخی شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه به گفتگو پرداخت.

3R7A1367.jpeg

محمد مخبر، در آئین افتتاح این نمایشگاه با تبریک هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله، روستاهای کشور را عامل مهم تامین امنیت غذایی کشور دانست و تاکید کرد: روستاها بر خلاف تصور رایج، از بقیه مردم کشور در تامین امنیت غذایی و مایحتاج مردم دستگیری می‌کنند.
وی تاکید کرد: امروز امنیت غذایی مدیون روستاها است و این کار بزرگی است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید بستر فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و همچنین اشتغال در روستاها را تقویت کرد، افزود: امروز ارزان‌ترین، سریع‌ترین و مؤثرترین راه برای تامین مولفه‌های امنیت غذایی در روستاها است.
مخبر با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به تامین و استقلال تولید در نهاده‌های دامی، افزود: اگر بسترسازی‌های لازم برای تولید در روستاها فراهم شود، نیازی به واردات سالانه 17 تا 18 میلیارد دلار نهاده‌های دامی نیست.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه روستاها باید به کانون تولید تبدیل شوند تا روند مهاجرت به شهرها معکوس شود، خواستار تمرکز بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تولیدات روستایی شد.
این نمایشگاه با هدف افزایش مشارکت و ارائه توانمندی‌های تولیدکنندگان عشایری و روستایی و رونق اشتغال در بخش‌های کشاورزی و همچنین دسترسی مستقیم به محصولات اقوام مختلف ایرانی با  تخصیص 1200 غرفه از  ۱۲ تا ۱۸ مهرماه برپاشده و در روز نخست با استقبال قابل توجهی از سوی مردم روبرو شد.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۰ تا 20:30 با نمایش انواع محصولات و تولیدات روستایی و عشایری و همچنین نمایش‌های جذابی از توانمندی‌های فرهنگی و آداب و رسوم مردم اقصی نقاط ایران پذیرای مردم است.
بانک صادرات ایران با سرلوحه قراردادن حمایت از اشتغالزایی و تولید در بخش مشاغل خانگی و بنگاه‌های کوچک و متوسط در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، سهم قابل توجهی در پشتیبانی از معیشت و رفاه مردم کشور داشته و با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی این روند همچنان ادامه دارد.

3R7A1309.jpeg

3R7A1311.jpeg