08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 10 مهر 1402 ساعت 16:29

۲ شعبه شورای حل اختلاف ویژه بانک رفاه کارگران افتتاح شد

نوشته شده توسط 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین هادی صادقی، رئیس شورای حل اختلاف قوه قضائیه، دکتر اسماعیل للـه‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران، غلامرضا مهدوی معاون قضایی رئیس کل و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان تهران، اعضای هیئت مدیره بانک رفاه و جمعی از مسئولان قضایی شعب ۲۶۶۲ و ۲۶۶۳ شورای حل اختلاف ویژه بانک رفاه افتتاح شد. 

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین هادی صادقی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: ایجاد صلح و وحدت در بین مردم، اولین درسی بود که می‌توان ازپیامبر گرامی اسلام آموخت.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد صلح وسازش در اختلاف‌ها و نزاع‌ها تصریح کرد: در هر صنف و شغلی ممکن است اختلاف‌ها و مشکلاتی به وجود آید که شایسته است با وجود معتمدان و بزرگان، این اختلافات حل شود.

رئیس شورای حل اختلاف قوه قضائیه افزود: در این مرکز به عنوان یک بنگاه و واحد بزرگ اقتصادی ممکن است اختلافاتی بروز پیدا کند که امیدواریم با همت مسئولان شورای حل اختلاف مستقر در این مرکز، بیشتر نزاع‌ها و اختلافات با یافتن راه حل منصفانه به سازش ختم شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح شعبه حل اختلاف مستقر در بانک رفاه گام بزرگی برای حل اختلافات مال و بانکی است، تصریح کرد: افتتاح این شعبه برای حل دعاوی اقتصادی سرمایه‌گذاران و مردم، اهمیت فراوان دارد چون که با اقداماتی که در این شعبه انجام می‌شود هم بانک سریعتر به اهداف خود می‌رسد و هم تولیدکنندگان و مشتریان خرد در پیگیری مطالبات قانونی خود موفق‌تر عمل می‌کنند. 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین صادقی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل حقوقی از سوی مسئولان شعب جدید گفت: لازم است آموزش‌های لازم برای اعضای این شعب برگزار شود تا ضمن تسلط بر مسائل و احکام حقوقی در کنار تجربه‌کاری در مسائل بانکی و اقتصادی، بتوان اختلافات مالی در عرصه بانکی را به شکل تخصصی برطرف کرد.

 

دکتر اسماعیل للـه‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز در این آیین با بیان اینکه در شرایط اقتصادی امروز کشور که همواره شاهد نوساناتی در قیمت ها هستیم، ممکن است طرحی در حین انجام، درگیر مشکلات و اختلافاتی با بانک شود، عنوان کرد: در این شرایط علاوه بر اینکه همکاران حقوقی ما در پیچ‌و‌خم اداری گرفتار می‌شوند، ممکن است بانک به منابع خود نرسد و از طرف دیگر روند اجرای طرح با مشکل مواجه شود. لذا در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و جلوگیری از توقف فعالیت های این واحدها در مسیرهای قضایی، شعب شورای حل اختلاف در بانک افتتاح شدند که در صورت بروز مشکل، به جای مسیرهای قضایی با مذاکره و تشکیل جلسه اختلافات حل شده و مسیر تولید ادامه پیدا کند. 

وی افزود: امیدواریم با افتتاح این شعب ویژه در بانک رفاه کارگران، روند رسیدگی به پرونده‌های حوزه بانکی تسریع شود.