19 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 26 مهر 1402 ساعت 10:53

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دومین نرخ رشد منابع را از آن خود کرد

نوشته شده توسط 

بررسی آمار منتشر شده از ۲۷ بانک کشور در پایان خرداد ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران موفق شده دومین نرخ رشد منابع را از آن خود کند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، عملکرد منتشر شده از ۲۷ بانک کشور تا پایان خرداد ۱۴۰۲ حاکی از عملکرد مطلوب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در شاخص‌های مختلف است.

در شاخص سپرده‌های بانکی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با جذب ۲۷۶هزار میلیارد ریال در رتبه چهارم سیستم بانکی قرار گرفته، این در حالی است که از نظر نرخ رشد با بیش از ۱۷ درصد، موفق به کسب رتبه دوم در شبکه بانکی شده است.

بهترین عملکرد در نسبت مطالبات به مصارف
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در شاخص نسبت مطالبات به مصارف دارای عملکرد بسیار مطلوبی بوده و با تحقق عملکرد نیم درصد، مطابق سال‌های گذشته در رتبه نخست سیستم بانکی قرار گرفته که نشان‌‌دهنده رعایت بهداشت اعتباری و اعتبارسنجی مناسب از مشتریان برای پرداخت وام است.

سرانه سپرده به پرسنل
این بانک از حیث تعداد پرسنل رتبه چهاردهم را در بین ۲۷ بانک دارد و در شاخص سرانه سپرده به پرسنل با ۵۹۴ میلیارد ریال، رتبه نهم را در بین بانک‌های کشور به دست آورده که عملکردی بالاتر از سرانه شبکه بانکی (۳۴۲ میلیارد ریال) را نشان می‌دهد.

این آمار نشان‌دهنده عملکرد و کارایی مناسب کارکنان این بانک در جذب سپرده‌های بانکی در قیاس با سایر بانک‌هاست؛ زیرا بر خلاف سایر بانک‌ها که ابزارهای مختلفی برای جذب منابع در اختیار دارند، کارکنان این بانک صرفاً بر مبنای عقد قرض‌الحسنه موفق به جذب منابع مذکور شده‌اند.

نسبت تعداد پرسنل به شعب
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رتبه پایانی جدول مقایسه‌ای نسبت تعداد پرسنل به شعب قرار گرفته است. یعنی این بانک نسبت به شعبی که در اختیار دارد و به مردم ارائه خدمت می‌کنند، کمترین تعداد پرسنل را به کار گرفته است.

با توجه به استقبال روزافزون جامعه از طرح‌ها و خدمات بانک، کارکنان این بانک با حجم بالایی از فعالیت در شعب روبه‌رو هستند. این بانک از همین رو تسریع در گسترش خدمات غیرحضوری و ایجاد تحول در حوزه فناوری از منظر زیرساخت، بهبود سامانه‌ها و... را در دستور کار قرار داده که نقش این موضوع نیز در شاخص‌های مختلف همچون جذب منابع قابل توجه است.

با عنایت به بسترهای مختلف ارائه خدمات غیرحضوری از سوی این بانک همچون پیشخوان مجازی، همراه‌بانک و کیوبانک، لازم است مشتریان گرامی تا حد ممکن برای دریافت خدمات مورد نیاز خود به شعب بانک مراجعه نکرده و در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنند.

عملکرد مطلوب بانک در سایر شاخص‌ها
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به انضباط مالی و انجام عملیات مناسب و شفاف بانکداری، در شاخص‌های سودآوری (سود خالص)، سود انباشته و نسبت کفایت سرمایه نیز دارای عملکرد مطلوبی است و به ترتیب در رتبه‌های ششم، هفتم و هفتم قرار گرفته است.