09 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 04 مرداد 1402 ساعت 22:57

هر سهم کارآفرین 16.3 تومان سود داد

نوشته شده توسط 

هر سهم کارآفرین 16.3 تومان سود داد؛ در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین با تصویب سهامداران، سود هر سهم برای سال مالی منتهی به ٢٩ اسفندماه ۱۴۰۱ مبلغ 16.3 تومان تعیین شد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بانک کارآفرین و مجمع فوق‌العاده صاحبان سهام این بانک با حضور ۷۸ درصد از سهامداران برگزار شد.

 

مجمع عمومی عادی سالانه بانک کارآفرین در محل سالن همایش‌های بین‌المللی رازی، ضمن دریافت مجوز رسمی از بانک مرکزی، با حضور اعضای هیات مدیره، مدیرعامل بانک، بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس برگزار شد و با تصویب سهامداران، سود هر سهم برای سال مالی منتهی به ٢٩ اسفندماه ۱۴۰۱ مبلغ ۱۶۳ ریال تعیین شد.

 

در این مجمع قرار شد بالغ‌بر 60 درصد از سود قابل تقسیم بانک در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان سود تقسیم شده در نظر گرفته و به حساب سهامداران پرداخت شود.

 

در ادامه مجمع احمد بهاروندی، مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: بانک کارآفرین از منظر کیفیت سود در مقایسه با دیگر بانک‌ها جزء رتبه‌های نخست نظام بانکداری کشور قرار دارد.

 

بهاروندی با اشاره به عملکرد سه ماهه نخست سال 1402 بانک تاکید کرد: تمرکز روی حفظ تعادل بانک براساس مقررات بانک مرکزی موجب شده است تا عملکرد بانک در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نیز فراتر از برنامه پیش‌بینی شده باشد. این امر در بخش ارزی باعث ثبت سود 5 برابری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شده است.

 

مدیرعامل بانک کارآفرین همچنین تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ در حال رفع مشکلات بودیم و در سال ۱۴۰۲ آغاز بهره‌برداری از زیرساخت‌ها خواهد بود.

 

همچنین رضا راضی‌زاده، معاون مدیرعامل در امور مالی و مجامع نیز گزارشی از عملکرد بانک در سال ۱۴۰۱ ارایه و توضیح داد که سود، زمانی باکیفیت است که با پایداری، پیش‌‎بینی، همواره‌سازی و مقایسه‌پذیر بودن همراه باشد.

 

راضی‌زاده همچنین اعلام کرد: طبق نظر اعضای هیات مدیره سود سهامداران حقیقی در روز ١١ مرداد سال جاری و سود سهامداران حقوقی ٣١ مردادماه پرداخت خواهد شد.

 

بنابر اعلام روابط عمومی بانک کارآفرین، طبق دستور جلسه مجمع فوق‌العاده که بلافاصله بعد از مجمع عمومی برگزار شد از سهامداران برای تغییر در اساسنامه بانک کارآفرین نیز رای‌گیری انجام شد و طبق آرای اخذ شده، یک بند از اساسنامه بانک کارآفرین تغییر کرد.

همچنین درباره روزنامه رسمی بانک، حسابرس اصلی و موسسه حسابرسی علی‌البدل نیز تصمیم‌گیری شد.