28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 27 مهر 1398 ساعت 15:16

بوشهر یکی از پیشانی های اقتصاد ملی در دوره جدید است

نوشته شده توسط 

2882وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بوشهر یکی از پیشانی های اقتصاد ملی است و در دوره جدید می تواند در گسترش صادرات و روابط با کشورهای همسایه نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از شاتا، رضا رحمانی در ابتدای ورود به بوشهر در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: توسعه صنایع دریایی یکی از اولویت های ما است و در این سفر بازدیدهایی را در این حوزه داریم و همچنین با فعالان اقتصادی دیدار خواهیم کرد.

او با بیان اینکه در جهت رونق اقتصاد در حوزه تجاری و دریا اقدامات و تصمیمات خوبی برای این استان انجام شده است، تصریح کرد: آمارها حاکی از آن است که اقتصاد ایران امسال نسبت به سال قبل رشد کرده و بانک جهانی پیش بینی کرده که سال آینده اقتصاد ایران رشد مثبت را تجربه می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سه ماهه اول امسال از رشد منفی بیرون آمدیم و آمارهای رشد اقتصادی سه ماهه دوم مثبت است.

 

برای رساندن خودرو به رشد مثبت تولید برنامه داریم

رحمانی با بیان اینکه در تولید اکثر محصولات با رشد مواجهیم، گفت: در فولاد و مس و لوازم خانگی و سیمان و صنایع عذایی و پتروشیمی و ...رشد مثبت را تجربه کردیم و برای رساندن خودرو به رشد مثبت تولید نیز برنامه داریم و تا آخر سال تولید این حوزه نیز مثبت خواهد شد.

 

افزایش تولید بیشتر محصولات در شش ماهه اول امسال

او با بیان اینکه اقتصاد ما شرایط جدیدی پیدا کرده است، تصریح کرد: در تولید بیشتر محصولات در شش ماهه اول امسال نسبت به شش ماهه مشابه سال گذشته با افزایش مواجه بوده ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این ظرفیت را داریم که یک دوره رشد و شکوفایی نوینی را تجربه کنیم.

 

بازگشت دو هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید در ۶ ماهه اول امسال

رحمانی ادامه داد:حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال و فعال سازی واحدهای راکد را دنبال می کنیم.

او اضافه کرد: امسال برنامه داریم که دو هزار واحد راکد را به چرخه تولید برگردانیم که در شش ماهه هدف محقق شده است.
.