13 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 16 تیر 1398 ساعت 16:41

رونمایی از «سامانه مدیریت توزیع کالا» توسط انجمن صنعت پخش ایران

نوشته شده توسط 

samaneye modiriatهمایش رونمایی از «سامانه مدیریت توزیع کالا» توسط انجمن شرکت‌های صنعت پخش ایران و با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، این مراسم با حضور مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای هیات‌مدیره انجمن شرکت‌‌های صنعت پخش ایران، نمایندگان سامانه تجارت و مدیران‌عامل و مدیران فناوری اطلاعات شرکت‌های صنعت پخش در سالن شهید همت وزارت صمت برگزار شد.
«سامانه مدیریت توزیع کالا» و صدور مجوز پخش، امکان رصد شبکه قانونی توزیع کالا و شناسایی شرکت‌هایی که شفاف فعالیت می‌کنند در مبارزه با فساد، قاچاق کالا و مدیریت درست این صنعت را محیا کرده و ایجاد این سامانه که زیرمجموعه سامانه جامع تجارت است؛ می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با رانت و فساد داشته باشد.
حمید محله‌‌ای معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت در این خصوص گفت: امروز آرزوی دیرینه بیش از ۱۰ ساله ما محقق می‌شود. این سامانه ارتباط شبکه اطلاعاتی توزیع کالا که توسط بخش خصوصی تولید شده را به اشتراک گذاشته و این اطلاعات به ما و بانک‌‌های اطلاعاتی وزارتخانه اتصال پیدا می‌کند و از امروز از برآیند اطلاعات ایجاد شده استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: این اطلاعات برای دولت نیز ذی‌‌قیمت است؛ چراکه حدود ۸۵ درصد کالاها و در بخش‌هایی ۱۰۰ درصد کالاها از مبادی تولید یا واردات تا سطح خرده‌فروشی را در بر می‌‌گیرد و وقتی به دولت متصل می‌شود؛ می‌تواند برای برنامه‌ریزی آینده و حتی رصد کالا مورد استفاده قرار گیرند. در واقع بدون آنکه ما به عنوان دولت ورود کنیم؛ حلقه مهم اتصال شکل می‌‌گیرد.