10 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 16 تیر 1398 ساعت 10:46

سعدمحمدی در کمیته راهبردی دومین همایش چشم‌انداز صنایع غیر آهنی مطرح کرد؛ فرصت مناسب پر کردن فاصله صنایع معدنی ایران با دنیا

نوشته شده توسط 

photo 2019-07-06 23-00-03به گزارش بورس و بانک به نقل از روابط شرکت ملی مس، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نخستین کمیته راهبردی دومین همایش چشمانداز صنایع غیرآهنی که با حضور «جعفر سرقینی» معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت؛ «خداداد غریبپور» رییس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مدیران عامل شرکتهای معدنی و شخصیتهای برجسته بخش صنعت و معدن کشور برگزار شد، گفت: موضوعی که در این حوزه قابل اتکاست، در ارتباط با تحلیل فن اقتصاد جهانی است. بر اساس استراتژی اتحادیه اروپا در بخش صنعت و معدن ۲۰ عنصر جهت سرمایهگذاری برای ده سال آینده تدوین شده که در آن مشخصشده دنیا برای سرمایهگذاری باید به چه سمتوسویی گام بردارد. خوشبختانه مس جزو یکی از پر سودترین عناصر در این استراتژی است.

وی افزود: اهمیت این استراتژی ازاینجهت است که ما هم با نگاه به مفاد و جزییات آن جهتگیری خود را در صنایع معدنی مشخص کنیم.

سعدمحمدی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که بخش مهمی از تولید در صنایع آهنی و غیر آهنی بر اساس معدن چارچوببندی میشوند، بنابراین این موضوع باعث شده که معادن ایران چه به لحاظ طراحی، چه عملیاتی و چه تجهیزاتی مورد بررسی قرار گیرند.

وی پیشنهاد داد: در همایش صنایع غیرآهنی فضایی ایجاد شود تا راهبردهای از میان برداشتن این فاصلهها تعریف و تدوین شود تا بتوانیم خود را با دنیا تطبیق دهیم.

مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه ارتباط میان صنعت و دانشگاه موضوع مهم دیگری است که میتواند در این همایش موردبحث و بررسی قرار گیرد گفت: سیستم و ساختار آموزش عالی کشور در بخش صنعت باید موردبازنگری جدی قرار گیرد و همچنین باید نشانهگذاری شود که در چه بخشهایی از آموزشهایمان نقاط ضعف وجود دارد.

وی تاکید کرد: در این شرایط ارزیابی و تدوین برنامه برای توسعه علوم و ارتقای سطح دانش بهمنظور بهرهوری بیشتر و کاهش فاصله بین دانشگاه و صنعت بایستی در نظر گرفته شود.

سعدمحمدی با تاکید بر آموزش هدفمند بهعنوان یکی از مهمترین راهکارهای موثر در افزایش توانمندی سیستمهای اقتصادی در مقابله با تهدیدهای اقتصادی گفت: وقتی از آموزش هدفمند در صنعت صحبت میکنیم به این معنا است که مدیران و پرسنل در شرایطخاص و پیچیده توان واکنش سریع و تصمیمگیری و حل مسائل را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دنیای صنعتی امروز تغییرات در این حوزه بسیار سریع است گفت: جریان دانش بهمانند رودخانهای است که مدام در حال حرکت است و درصورتیکه نتوانیم شرایط صنعت را با این تغییرات وفق دهیم در سالهای آینده با مسائل زیادی در حوزه بهرهوری و تولید مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری همایشهایی ازایندست قطعاً میتواند به پر کردن شکاف میان دانشگاه و صنعت کمک کند گفت: آشنایی با پیشرفتهای بهدستآمده در زمینه صنایع فلزات غیرآهنی دنیا و ایجاد زمینههای همکاری مجامع علمی، پژوهشگران و متخصصان ایرانی با سایر کشورهای صاحب نام در این صنایع، از مهمترین دلایل برگزاری این همایش است.

مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه برگزاری این همایشها باید تداوم داشته باشد تا تاثیرات آن مشخص شود گفت: در سالهای گذشته نخستین کنگره بینالمللی مس با هدف فراهم کردن امکان تبادل اطلاعات، دانستههای علمی و فنی و ارتقای صنعت مس در زمینه اکتشاف، طراحی، معدنکاری، فرآوری، هیدرومتالوژی و پیرومتالوژی استخراجی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست، اقتصاد و بازار از سوی شرکت طراحی و برگزار شد که در صورتی که تداوم مییافت میتوانست فرصتهای زیادی را برای توسعه صنعت مس فراهم کند.