08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 17 خرداد 1402 ساعت 22:54

پیشتازی تامین سرمایه تمدن در تامین مالی خرد

نوشته شده توسط 

سکوی تامین مالی جمعی آی‌بی‌کراد تامین سرمایه تمدن پایدارترین سکو در حوزه تامین مالی خرد در بازار سرمایه کشور است که از ابتدای راه‌اندازی از دی ماه سال 1400 تا به امروز 29 شرکت به ارزش بیش از 5000 میلیارد ریال از این بستر تامین مالی شده‌اند .
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی تامین سرمایه تمدن؛ شرکت تامین سرمایه تمدن همزمان با دومین روز از نمایشگاه صنعت مالی (فاینکس 15) گذشتن از مرز 5000 میلیارد ریال تامین مالی جمعی (آی‌بی‌کراد‌) را با حضور مدیرعامل شرکت فرابورس ایران، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن و مدیران ارشد این شرکت و جمعی از اصحاب رسانه جشن گرفت.
دکتر علی بیگ‌زاده مدیرعامل شرکت تامین مالی تمدن در این مراسم از شرکت فرابورس ایران و کارگروه مسئول اعطاء مجور برای تامین مالی جمعی (کراد فاندینگ) تشکر و قدردانی کرد و گفت: به نظر می‌رسد آینده تامین مالی در بازار سرمایه کشور به سمت تامین مالی‌های خرد و جمعی پیش خواهد رفت .
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در ادامه تصریح کرد: در این طرح که امروز موفقیت آن را جشن گرفتیم؛  بیش از یک‌هزار سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی سرمایه خود را در اختیار ۲۹ شرکت برای مشارکت در طرح‌های توسعه‌ای و یا تامین سرمایه در گردش شرکت‌ها قرار داده‌اند.
دکتر بیگ‌زاده نرخ سود سرمایه‌گذاری در تامین مالی جمعی را کاملا رقابتی دانست و گفت: تامین مالی جمعی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و  SMEها قابل اجرا و به صرفه است.
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن ابراز امیدواری کرد که با تمهیداتی که فرابورس خواهد داشت؛ شاهد افزایش چشمگیر این نوع  تامین مالی در این شرکت و بازار سرمایه باشیم.
محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس ایران نیز ضمن تبریک موفقیت شرکت تامین سرمایه تمدن خاطرنشان کرد: آینده تامین مالی خرد در ایران و جهان تامین مالی جمعی خواهد بود و از پیش‌رو بودن تامین مالی تمدن در این مسیر قدردانی کرد و برای این شرکت آرزوی موفقیت کرد.
دکتر ندا بشیری معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن نیز در این مراسم گفت: پویش تامین مالی جمعی تامین سرمایه تمدن در خرداد ماه سالجاری از مرز ۵۰۰ میلیارد تومان تامین سرمایه جمعی عبور کرد.
وی در ادامه افزود: این شرکت که با برند (آی‌بی‌کراد) در ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ اولین طرح خود را عرضه کرد و تا امروز ۲۹ شرکت به طور کامل تامین مالی شدند و یک هزار سه نفر سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی در جمع سرمایه‌گذاران آی‌بی‌کراد حضور دارند.
ندا بشیری یادآور شد: در دوره زمانی آغاز به کار سکوی تامین مالی جمعی آی‌بی‌کراد این شرکت تمام توان خود را در بازار سرمایه به کار برد تا یک تامین مالی پایدار و مطمئن به بازار سرمایه هدیه کند که این امر کاملا مشهود است .
 ندا بشیری با اشاره به اینکه تلاش این شرکت معطوف به تامین مالی معقول‌ومنطقی برای تولید‌کنندگان بوده است، گفت: در این مدت تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان هم تامین مالی شدند و تامین سرمایه تمدن  این افتخار دارد که اولین و تنهاترین شرکت تامین مالی دانش‌بنیان در بازار سرمایه باشد.
معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن تاکید کرد: این شرکت تلاش می‌کند هم سرمایه‌گذار و هم سرمایه‌پذیر منتفع شوند و امروز این محصول با عملکرد مطلوب در خدمت بازار سرمایه است.
در پایان این مراسم کیک تامین مالی جمعی 5000 میلیارد ریالی توسط مدیرعامل فرابورس و مدیرعامل تامین سرمایه تمدن بریده شد