07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 15 دی 1399 ساعت 14:29

زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت: لازمه ثبات در اقتصاد؛ نگاه ویژه به برخی از صنایع است

نوشته شده توسط 

986حوزه صنایع معدنی در ایام تحریم همچنان با رشد مواجه بوده است و در مجموع شاهد رشد بسیار خوبی بود و تاب‌آوری داشته‌ است.

به گزارش بورس و بانك، دکتر سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار ضمن بیان مطلب فوق گفت: در ایام تحریم که از سال ۹۱ آغاز شده است؛ یکی از بخش‌های نجات دهنده اقتصاد؛ حوزه صنایع معدنی و فلزات اساسی بوده است.
وی با بیان اینکه امید است این همایش یک نگاه راهبردی جدیدی در بخش معدن و صنایع معدنی کشور ایجاد کند، گفت: این ابتکار منجر می‌شود تا موضوع صنایع فلزات غیرآهنی با یک نگاه ویژه دنبال شود.
زرندی در ادامه افزود: لازمه ثبات در اقتصاد؛ نگاه ویژه به برخی از صنایع است.
به گفته وی در حوزه صنایع معدنی در سال ۹۵ حدود ۱۷.۹ درصد از ارزش صنایع را تشکیل دادند و سپس با رشد بیشتری مواجه شد. در این مدت حدود ۷ میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع معدنی صادرات داشته‌ایم.
وی تاکید کرد: در سال ۹۴ حدود ۱۹.۸ ارزش صنعت در این حوزه بوده است و سهم فلزات غیرآهنی به ۵.۳ در سال ۹۸ رسیده که البته این رشد قابل قبول نیست.
مدیر طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در حوزه تولید صنایع آهن و فولاد خوشبختانه کشور روسفید است و به چشم‌انداز ۱۴۰۴ دست خواهیم یافت.
به گفته وی حوزه‌های دیگر متناسب با صنایع رشد نکرده اند و باید روی این کار کنیم که چطور می‌توانیم در سایر بخش‌ها نیز سهم‌ خود را ارتقا دهیم؟
دکتر زرندی تاکید کرد: رشد اقتصاد کشور تا ۲۰۱۴ حدود ۶.۶ برابر بوده است.
این در حالی است که رشد اقتصادی خوب برخی کشورها به دلیل شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ بوده است، اما متاسفانه ما از آن محروم هستیم و سیاست‌های ما اجازه نداده است که بنگاه‌های بزرگ شکل بگیرد.
وی تاکید کرد: باید نهادهایی برای توسعه در کشور داشته باشید و دولت نیز در توسعه این شرکت‌ها دخیل باشد؛ زیرا نگاه ما به زنجیره ارزش افزوده بالا باید تغییر یابد.