27 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 08 ارديبهشت 1399 ساعت 14:39

پشت پرده افزایش قیمت ورق‌های فولادی

نوشته شده توسط 

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفت: در حالی که قیمت واقعی ورق فولادی ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان است، اما با قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان عرضه می شود.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از روابط عمومي، حمیدرضا رستگار در گفت وگویی اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا در بازار فولاد کم است و هنوز نیاز به زمان است تا پروژه های بزرگ فعالیت خود را آغاز کنند و بازار به رونق برسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن افزود: قیمت ها در بازار تقریبا در ثبات قرار دارد و نوسان زیادی نداشته است و با توجه به شرایط و حجم مصرف، نباید تورم و افزایش قیمتی داشته باشیم مگر اینکه فولاد تحت تاثیر سایر بازار ها قرار بگیرد.

وی گفت: البته قیمت ورق فولادی کمی افزایش یافت که علت آن هم واحد های تولیدی هستند که توزیع را به صورت قطره چکانی انجام می دهند.

رستگار بیان کرد: قیمت واقعی هر کیلوگرم ورق فولادی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۷ هزار تومان است، اما کارخانه ها آن را با قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۰ هزار تومان در بازار توزیع می کنند و علت اختلاف قیمت ۳ هزار تومان تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی برای بازار مشخص نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با بیان اینکه واحد های تولیدی قیمت را بالا نگه داشته اند، ادامه داد: این در حالی است که این ورق ها تولید داخل هستند و کارخانه های تولید کننده یا دولتی یا نیمه دولتی هستند و کارخانه های کوچک توان رقابت با این واحد ها را ندارند.

وی با بیان اینکه به کشف قیمتی که برای ورق فولادی صورت می گیرد معترض هستیم، تصریح کرد: حتی بار ها به اتاق اصناف نیز اعلام کردیم چرا از اصناف نماینده ای در زمان کشف قیمت حضور ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن درباره تاثیر کرونا بر بازار آهن گفت: از اسفند ماه تا فروردین ماه که اوج شیوع کرونا بود ضرر و زیان به اعضای صنف وارد شد که باید درباره موضوعات مالیاتی تجدیدنطر هایی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: همه جای دنیا مرسوم است که مودیان مالیاتی در چنین زمان هایی از سوی دولت حمایت می شوند تا بتوانند ادامه فعالیت بدهند.

رستگار تاکید کرد: بسیاری از کسبه در اسفندماه هزینه های زیادی مانند حقوق، عیدی و پاداش داشتند همچنین در فروردین ماه نیز حقوق پرسنل را پرداخت کردند در حالی که درآمدی نداشتند و اگر این وضعیت ادامه یابد و تکرار شود واحد ها ناچار به تعدیل خواهند شوند.