03 تیر 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 29 ارديبهشت 1403 ساعت 21:13

شاخصهای محیط زیست در صنایع مس شهید باهنر مطلوب است

نوشته شده توسط 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست دربازدید از مس باهنر گفت :شاخصهای محیط زیست در صنایع مس شهید باهنر مطلوب است

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی صنایع مس شهید باهنر ، این مطلب را ، علی سلاجقه ،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در جریان بازدید از این مجتمع تولیدی و صنعتی ذکر کرد و افزود:  اقدامات زیست محیطی در صنایع مس باهنر شایسته تقدیر است.

وی که به همراه رضا انجم شعاع معاون توسعه مدیریت ، حقوقی ،منابع و امور مجلس استانداری، آیت اللهی موسوی معاون امور عمرانی ،شهباز حسن پور نماینده کنونی مردم سیرجان و بردسیر و منتخب مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مجتبی نیک طبع مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان به صنایع مس شهید باهنر آمده بود؛ از نزدیک در جریان اقدامات زیست محیطی این مجموعه قرار گرفت و ضمن تشکر از تلاش‌های انجام شده، تاکید کرد:استان کرمان با وجود تامین بخش زیادی از درآمدهای دولت و برخورداری از پتانسیل های متعدد همچون نیروی انسانی توانمند و ذخایر معدنی و طبیعی فراوان ، هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.

 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: اقدامات و فعالیت های خوبی در استان صورت گرفته ، اما همچنان نرخ بیکاری در این استان از بعضی استان های دیگر بیشتر است.
وی تاکید کرد: این استان با تکیه بر ظرفیت ها و ذخایر متعدد ، باید چرخه ارزش افزوده ای ایجاد  کند که فعالان اقتصادی  به سرمایه‌گذاری در آن، بیش از پیش ترغیب شوند. سلاجقه خاطر نشان کرد؛  اینجانب به عنوان نماینده دولت و سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی خود را برای رفع تنگناها و محدودیت ها در جهت خدمت هرچه بیشتر به مردم ، اعلام می‌کنم.

شهباز حسن‌پور،نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم کرمان و راور در مجلس دوازدهم نیز دراین مراسم، از مس باهنر بعنوان شرکتی موفق در بخش صنعت و اقتصاد استان و کشور یاد کردو با قدردانی از تلاش مدیریت ، کارشناسان و کارگران این شرکت، ابتکار مدیرعامل مس باهنر را  در انتقال دفتر مرکزی و حسابهای این شرکت از تهران به کرمان، کاری بسیار ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد؛  این اقدام، برای دیگر شرکتهای صنعتی و معدنی استان کرمان نیز الگو شود.   

وی موضوع سرمایه گذاری و توسعه را از مهمترین برنامه های آینده این شرکت برشمرد و افزود :
سود و سرمایه این شرکت و شرکتهایی از این دست باید صرف برنامه های توسعه ای و سرمایه گذاری شود تا علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه رونق و فعالیت بیشتر شرکتهای دانش بنیان و پایین دستی مس در استان را نیز فراهم آورد.

گفتنی است در این  بازدید و نشست گزارشی از روند فعالیتهای تولیدی و زیست محیطی  مس باهنر  ارائه شد که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.