08 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 08 اسفند 1402 ساعت 23:46

غیاثوند دبیر دومین همایش تخصصی اکتشاف استیل پرایس: ماموریت اصلی اکتشاف؛ ایجاد یک چارچوب مالی و خدماتی و توسعه معادن جدید است

نوشته شده توسط 

دومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع «اکتشاف ذخایر معدنی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» و با محوریت روش‌های نوین اکتشاف صبح امروز در هتل پارسیان استقلال تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش بورس و بانک ؛ علیرضا غیاثوند دبیر دومین همایش تخصصی اکتشاف استیل پرایس در این مراسم ماموریت اصلی اکتشاف را توسعه معادن جدید و ایجاد یک چارچوب مالی و خدماتی جدید به عنوان پشتیبان این بخش اعلام کرد.
غیاثوند مهمترین محورهای این کنفرانس را به روزرسانی و ارائه مدل‌های جدید اکتشاف و صیانت از نیروهای انسانی دانست و خاطرنشان کرد: همچنین چگونگی رعایت اخلاق حرفه‌ای در بخش معدن و فعالیت‌های اکتشافی نیز از دیگر محورهای مدنظر در این کنفرانس است.
وی با تاکید بر اینکه از محل درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی تعیین شده در سالجاری تنها ۵ درصد به توسعه بخش معدن اختصاص یافته است، گفت: این در حالی است که موانع و مشکلات موجود باعث شده که نتوانیم از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم.
غیاثوند با ذکر مثالی گفت: برای مثال بیش از دو سوم مساحت کشور به دلایل مختلف زیست‌محیطی و محدودیت‌های منابع‌طبیعی برای فعالیت‌های اکتشافی ممنوع شده است.
دبیر دومین کنفرانس اکتشاف استیل پرایس اضافه کرد: کشور عربستان در حوزه اکتشاف ۴۵۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کرده؛ این در حالی است که از محل درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی در سال ۱۴۰۲ فقط ۵ درصد به توسعه بخش معدن در ایران اختصاص داده شده است.
وی در پایان گفت: همچنین در زمینه نیروی انسانی اگر هر جامعه‌ای به این موضوع توجه کند؛ می‌تواند در مسیر توسعه و رشد قرار بگیرد. این در حالی است که امروز بخشی از کشورهای صاحب‌نام در حوزه معادن و اکتشاف توسط نیروهای ایرانی تبار مدیریت می‌شوند.