09 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 05 اسفند 1402 ساعت 16:38

فولاژ در مسیر رشد و توسعه

نوشته شده توسط 

هدف‌گذاری فولاژ برای تولید فولادهای آلیاژی با خاص بودن تولیدات این شرکت در گریدهای مختلف آلیاژی موجب برتری آن در خاورمیانه و شهرت جهانی شده است. 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از  روابط عمومی شرکت فولاد آلیاژی ایران، برنامه‌های استراتژیک مجموعه فولاژ برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای و نقش‌آفرینی در مسیر پایدار اقتصادی است که این برنامه‌ها بااراده پولادمردان شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال جاری تداوم و رشد رکوردهای متعدد را به دنبال دارد. شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال جاری موفق به کسب رکوردهای جدیدی در عرصه تولید و فروش شده است.

 

 فولاژ با بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای و اجرای راهبردهای مناسب در رشد تولید، توانسته در ۱۱ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۱۲ درصدی را تجربه کند.

 

 در بخش فروش محصولات نیز شرکت فولاد آلیاژی ایران موفق شد باتوجه‌به ارتقای تولید فولادهای باارزش افزوده بالا و توجه ویژه به رفع نیازهای صنایع تخصصی و مادر کشور در ۱۱ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل به افزایش رشد ۲۰ درصدی در فروش محصولات خود برسد.

 

 بر اساس این گزارش، از ابتدای سال جاری شرکت فولاد آلیاژی ایران توانسته در واحدهای تولیدی خود ۱۴ و در واحد فروش ۳ رکورد جدید به ثبت برساند و ۲ سایز جدید به سبد محصولات تولیدی خود اضافه کند.

 

 

 

راهبردهای توسعه‌ای فولاژ

 

 شرکت فولاد آلیاژی ایران از سال‌های گذشته طرح توسعه‌ای را در جریان اجرا دارد که در سال‌هایی به دلیل رکود بازار و اقتصادی نبودن پروژه متوقف شده بود؛ اما با رونق بازار و روی‌آوردن فولاد آلیاژی به تولید فولادهای با آلیاژ خاص، افزایش درآمد شرکت و پشتکار مدیران وقت این طرح مجدد وارد جریان اجرایی شده است.

 

فولادسازی ۲ باهدف تولید ۷۰۰ هزار تا ۱ میلیون تن بیلت فولادهای مهندسی و آلیاژی با اشتغال‌زایی مستقیم بالغ بر ۸۰۰ نفر از مهم‌ترین برنامه‌های فولاژ است که به بهره‌برداری رسیده است. بدون شک اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجموعه، علاوه بر افزایش تولید، منجر به رونق اشتغال‌زایی در منطقه و سودآوری هرچه بیشتر برای سهام‌داران شرکت خواهد شد.

 

 پروژه تولید وایر و کلاف در قطرهای ۵٫۵ تا ۱۶ میلی‌متر و با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن از دیگر طرح‌های توسعه‌ای فولاژ است که اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۰۰ نفر را به ارمغان خواهد آورد. این شرکت در ۲۴ سال سابقه فعالیت خود تاکنون بیش از ۴۴۷ گرید فولادی را به ثبت رسانده است.