09 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 27 بهمن 1402 ساعت 12:45

عملکرد 9 ماهه مس باهنر در سال 1402

نوشته شده توسط 

باوجود محدودیت های صادراتی  ناشی از قوانین و آیین نامه‌های جدید؛مس باهنر در ۹ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در فروش ۵۶ درصد و در سود ناخالص ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی مس باهنر این مطلب را مجید ضیائی  مدیرعامل  شرکت در نشست بررسی عملکرد شرکت‌های تابعه  هلدینگ صدرتامین بیان کرد و افزود: مس باهنر با تولیدی بالغ بر۲۴ هزار تن،در۹ ماهه ابتدایی سالجاری توانست ۹۴ درصد بودجه فروش خود را محقق سازد.

در این نشست که بصورت ویدیو کنفرانس  و باحضور معاونان و مدیران ارشد هلدینگ صدرتامین درتهران و مدیران صنایع مس باهنر در محل کارخانه برگزار شد؛ مدیرعامل شرکت، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد۹ ماهه ابتدایی سالجاری، برنامه‌های پیش روی شرکت را تبیین کرد و افزود:مس باهنر توانست با دستیابی به مبلغ ۱۸.۲۷۵.۳۱۵ ریال سود ناخالص و ۱۷.۶۶۹.۳۳۷ میلیون ریال سود عملیاتی و ۱۲.۴۹۲.۴۰۲ میلیون ریال سود خالص   به ترتیب ۴۶ و ۳۷ و ۲۵ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل را تجربه کند.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در زمینه کاهش صادرات ، گفت: متاسفانه قوانین  و آیین نامه‌های جدید، شرکت را دچار مشکلات و موانع عدیده در خصوص صادرات کرده است. ضیائی خاطرنشان کرد : البته ما پیگیری های زیادی برای برطرف کردن این موانع انجام داده‌ایم و امیدواریم با  هماهنگی سازمانها و دستگاههای مرتبط بتوانیم رونق دوباره را به بخش صادرات محصولات تولیدی شرکت بازگردانیم.
 ضیائی تاکید کرد؛  از آنجا که مس باهنر طی چند سال گذشته توانسته عنوان  صادرکننده نمونه استانی و کشوری را بخود اختصاص دهد، رفع موانع تولید و افزایش صادرات که خواست رهبری معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری است، میتواند باعث رونق بیش ازپیش فعالیت‌ها در صنایع مس باهنر شود.

گفتنی است در این جلسه دکتر پرورش  معاون امور شرکتهای صدرتامین ضمن تشکر از فعالیتها و اقدامات صورت گرفته در مس باهنر از مدیریت ، کارشناسان و کارگران این شرکت تشکر و برای آنان آرزوی موفقیت بیش از پیش نمود .