31 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 11 تیر 1402 ساعت 19:28

واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۵۰ مگاواتی و واحد فولاد سازی۱/۵ میلیون تنی فولاد بوتیای ایرانیان با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

نوشته شده توسط 

رئیس‌جمهوری در ادامۀ برنامه‌های سفر یک‌روزه به استان کرمان، روز جمعه نهم تیرماه ۱۴۰۲ طی مراسمی آیینی با حضور جناب آقای دکتر محرابیان وزیر محترم نیرو، جناب آقای دکتر پورمند مدیر عامل محترم میدکو، جناب آقای دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس هیأت مدیره میدکو، جناب آقای دکتر خسروی‌راد مدیرعامل محترم شرکت فولاد بوتیای ایرانیان، جناب آقای دکتر صالحی‌زاده مدیرمجتمع محترم شرکت فولاد بوتیای ایرانیان به‌همراه جمعی از نمایندگان مجلس و استاندار محترم، دو پروژه‌ی مهم شرکت فولاد بوتیا را به‌صورت رسمی افتتاح کرد.

به گزارش بورس و بانک؛ در این مراسم جناب آقای دکتر پورمند مدیرعامل محترم شرکت مادر تخصصی میدکو خطاب به آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، با تأکید بر توانایی میدکو در زمینه‌ی تأمین آب و برق مورد نیاز خود، درباره‌ی پروژه‌ی نیروگاه اظهار کرد: «ما برای پروژه‌های خود در میدکو، به ۷۰۰ مگاوات برق نیاز داریم که نیروگاه فولاد بوتیا به ظرفیت ۴۵۰ مگاوات (واحد گازی ۳۱۰ مگاوات و واحد بخار ۱۴۰ مگاوات) برق را وارد شبکه می‌کند».

ایشان در ادامه بیان کرد: «این نیروگاه با استفاده از به‌روزترین تکنولوژی نسل F توربین‌های گازی مشغول به کار شده است و تفاوتی که توربین‌های کلاس F با کلاس E دارد، در این است که در کلاس E می‌توانیم حداکثر بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ مگاوات برق تولید کنیم اما در کلاس F قادر هستیم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات برق تولید کنیم».

دکتر پورمند در بخش دیگری از سخنرانی خود، درباره‌ی پروژه‌ی فولادسازی بوتیا بیان کرد:«فولادسازی بوتیا به ظرفیت۱/۵ میلیون تن اولین واحدی است که به‌صورت HotCharge است و ۱۵ هزار میلیارد تن ارزش سرمایه‌گذاری دارد».

در قسمت دیگری از این مراسم، دکتر علی اکبر محرابیان، وزیر محترم نیرو بیان کرد:«مجموعه میدکو در حداقل زمان و با حداکثر فناوری، واحد نیروگاه برق گازی بسیار خوب و ارزشمند را راه‌اندازی کرده است». او در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شرکت میدکو از زنجیره تولید در محدوده معدن تا محصول نهایی که ارزش افزوده بسیار خوبی با سرمایه غیردولتی فراهم کرده، بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی به ویژه در بخش نیروگاه های برقی و گازی تاکید کرد.

نیروگاه برق شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با برخورداری از یک واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۴۰ مگاواتی با ظرفیت ۴۵۰ مگاوات در زمینی به وسعت ۴۶ هکتار احداث شده است. این نیروگاه با ارزش سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و مجموع اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم برای ۲۴۱۵ نفر در استان کرمان اجرا و به بهره‌برداری رسید.