23 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 20 خرداد 1402 ساعت 21:20

با هدف ارتقای توسعه فناوری های مشترک: دیدار مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با رئیس و مدیران پژوهشگاه صنعت نفت

نوشته شده توسط 

دکتر خلیلی نیا ضمن دیدار و گفتگو با دکتر کلانتری اصل، خواستار افزایش همکاری های دو جانبه میان شرکت پتروشیمی شازند و پژوهشگاه صنعت نفت شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند؛ دکتر خلیلی نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند به همراه دکتر یزدان پناه رئیس هیات مدیره، مهندس ساکی معاون تولید و رئیس مجتمع و نیز جمعی از معاونین و مدیران شرکت، با حضور در پژوهشگاه صنعت نفت، با دکتر کلانتری اصل رئیس این پژوهشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند ضمن تشکر از دعوت و میزبانی ریاست پژوهشگاه صنعت نفت، به بیان اقدامات و فعالیت های این شرکت به ویژه در زمینه های تولید کاتالیست و محصولات جدید، همکاری با شرکت های دانش بنیان، بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای مجتمع پتروشیمی شازند پرداخت و خواستار توجه ویژه نسبت به افزایش همکاری های دو جانبه با پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه ساخت و داخلی سازی انواع کاتالیست مورد استفاده در فرایندهای تولیدی این مجتمع شد و بر پیگیری جلسات کارشناسی و تخصصی فی ما بین جهت تنظیم و اجرای تفاهم نامه همکاری های مشترک تاکید نمودند.

 دکتر خلیلی نیا در این دیدار به ماموريت ‌هاي شرکت پتروشیمی شازند اشاره كرده و گفتند: افزايش توليد، صادرات و اجرای پروژه های با اهمیت تحقيق و توسعه از مهم‌ترين مسائلي است كه در اين مجموعه دنبال مي‌شود.

ایشان با تاكيد بر اين ‌كه پتروشيمي شازند در فعاليت‌ هاي خود همواره بر مباحث پژوهش و فناوري تاكيد داشته است، اظهار داشتند: در سال‌هاي گذشته توانسته‌ايم با تكيه بر پژوهش و فناوري در زمينه قطعه ‌سازي، ساخت كاتاليست‌ ها  و نیز در زمینه خوراك  اقدامات موثر و مهم دیگری را انجام دهيم و بسياري  از قطعات و تجهیزات حیاتی را در كشور بومي‌سازي كنيم و حتی دانش فنی تولید آن ها را در اختیار دیگر شرکت های پتروشیمی قرار دهیم.

مدیرعامل همچنين تصريح كردند: پتروشيمي شازند در حوزه پژوهش و فناوري، تاكيد بسياري بر ارتباط صنعت و دانشگاه داشته و يقين داريم كه پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان تخصصي‌ترين مركز پژوهشي كشور مي‌تواند خدمات موثري را در حوزه پتروشيمي ارائه نموده و از این طریق با کنترل هزینه ها از موازی کاری هم جلوگیری نماید.

سپس دکتر کلانتری اصل نیز ضمن عرض خیرمقدم خدمت مدیرعامل و مدیران شرکت پتروشیمی شازند و تشکر به دلیل قبول این دعوت ، از مجموعه اقدامات، تلاش ها و دستاوردهای ارزنده این شرکت تقدیر نمودند و شرکت پتروشیمی شازند را یکی از سرآمدان و مولد دانش و نیز تربیت مدیران خبره جهت اشتغال در صنعت پتروشیمی کشور معرفی کردند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در اين نشست با اشاره به فعالیت های مختلف این پژوهشگاه در حوزه پایین دست، پالايشگاهي، پتروشيمي و گاز گفتند: پژوهشگاه از سابقه طولاني در این حوزه ها برخوردار است و در اين زمينه همواره بر توسعه دانش و انتقال فناوري تمركز ويژه‌اي داشته است.

ايشان با بيان اين‌كه مسائل زيست محيطي جزء اولويت‌ هاي اين مجموعه محسوب مي‌شود، افزود: در پژوهشگاه صنعت نفت به تمام فعاليت‌ هاي مرتبط با حفاظت صنعتي، خوردگي، رنگ و پوشش توجه ويژه‌اي شده و همواره سعي شده است كه پروژه‌ هاي بسيار زيادي را بر اساس نياز صنعت در راستاي موضوعات مرتبط با محيط زيست را به سرانجام رساند.

دکتر کلانتری اصل با تاكيد بر اين ‌كه توسعه دانش فني از مهم‌ترين اولويت ‌هاي اين مركز تحقيقاتي محسوب مي‌شود، بيان داشتند: برگزاري دوره ‌هاي كاربردي و ارائه خدمات فناورانه آزمايشگاهي از ديگر اقداماتي است كه طرفين مي‌توانند در اين زمينه‌ها با يكديگر همكاري و تعامل داشته باشند.

گفتني است در پايان اين نشست بر همكاري طرفين تاكيد و مقرر شد ضمن تشکیل کارگروه های مشترک، جلسات مرتبط با حوزه های مورد نیاز با هدف توسعه همكاري ‌ها از سوي دو مجموعه برگزار و تا حصول نتایج پیگیری شود.