28 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 21 شهریور 1401 ساعت 16:48

نیازمند همکاری بیشتری از طرف دولت با فولادسازان بزرگ هستیم

نوشته شده توسط 

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: تحول دیجیتال در بخش های مختلف، افزایش بهره وری و مدیریت ریسک ها را در پی دارد و کشورمان در این زمینه با شرایط مناسبی که دارد، چشم انداز خوبی نیز برای آینده ترسیم نموده است.

 

به گزارش بورس وبانک وبه نقل ازروابط عمومی ذوب آهن اصفهان ؛ ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در اولین همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال ۱۴۰۱ با اشاره به این که از سرمایه های کشور در حوزه معدن به درستی استفاده نشده است افزود: در نگاه به معادن باید یک تغییر رویکرد داشته باشیم. کل پروانه‌های صادر شده بهره‌برداری در کشور حدود ۱۲ هزار مورد است و از این تعداد تقریبا ۷ هزار مورد فعال هستند که مساحت آنها کمتر از ۵ درصد کل مساحت کشور است.

 

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ادامه داد: استفاده از ابزار دیجیتال، هوشمندسازی و تجهیزات به‌روز در بهره‌برداری و اکتشاف بسیار کاربردی است و می تواند شرایط را بهبود بخشد. در واقع در زمینه اکتشاف در کشور عملکرد مطلوبی نداشته ایم و نیاز است همکاری بیشتری از طرف دولت با فولادسازان بزرگ انجام شود.

 

رخصتی ذوب آهن اصفهان را مادر معدنکاری در کشور دانست و گفت: و باید اولین فولادساز کشور برای تامین مواد اولیه خود دچار مشکل شود. این درحالی است که پهنه های اکتشافی درخواست شده از طرف این شرکت منتظر تصمیم گیری وزیر صمت است و تعیین تکلیف نشده است.

 

وی با بیان اینکه ذوب آهن اصفهان متعلق به همه مردم کشور به ویژه جامعه زحمتکش کارگری است و بحث منافع شخص یا گروه خاصی در میان نیست گفت: امروزه باید تحولی در معدن کشور ایجاد شود و دولت باید قفل انجام اکتشاف در پهنه ها و محدوده های مستعد را بگشاید.

 

مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان اظهار کرد: واقعیت این است که باید به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنیم و این مسأله تنها مربوط به ایران نیست.

 

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی با تاکید بر هوشمند سازی افزود: موضوع دیگر در هوشمندسازی که مسیر اشتباهی را در آن طی کرده ایم چون مرجع سرمایه گذاری شکل نگرفته است، مغز متفکر و ایده پردازی است. این هم در لایه های بخش خصوصی و هم دولتی جاری است و بخش بازرگانی نشان داده از هوشمندسازی و بهینه سازی در کارخانه ها بدون توجه عبور کرده است.