21 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
پنج شنبه, 19 اسفند 1400 ساعت 14:04

افتتاح پروژه های توسعه ای پتروشیمی شازند با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی

نوشته شده توسط 
به گزارش بورس و بانک و به نقل از  روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی  ؛  با حضور دکتر سعیدی مدیرعامل محترم شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و هیات همراه، چند پروژه توسعه ای در شرکت پتروشیمی شازند افتتاح و کلنگ زنی شد.
در آیین بهره برداری و کلنگ زنی این پروژه های توسعه ای که روز دوشنبه 16 اسفند ماه با حضور مهندس ولدخانی مدیریت محترم عامل و جمعی از مدیران و روسای امور برگزار شد، پروژه ساخت دو مخزن کروی که با همکاری شرکت های پتروشیمی شازند به عنوان کارفرما و ماشین سازی اراک به عنوان مجری انجام کار ساخته شده بود، به دست مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
مهندس ولدخانی در آیین افتتاحیه از این پروژه طی سخنانی اظهار داشتند: این مخازن با ظرفیت 6 هزار متر مکعب با هدف افزایش ذخیره سازی خوراک واحد الفین و همچنین امکان ذخیره سازی خوراک های متنوع مورد نیاز واحدهای تولیدی مجتمع پتروشیمی شازند با هزینه اجرایی بیش از 1000 میلیارد ريال با همت و اعتماد به متخصصان توانمند داخلی ساخته و امروز به بهره برداری می رسد.

توجه بیش از پیش به ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی
در ادامه مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از محل احداث واحد مهم جدا سازی بنزن از برش C6 بازدید بعمل آوردند و به میمنت اعیاد مبارک شعبانیه، کلنگ احداث این پروژه عظیم و با اهمیت بر زمین زده شد.
مدیرعامل پتروشیمی شازند در ارتباط با احداث پروژه مذکور اظهار نمودند: واحد جدا سازی بنزن از برش C6 با همکاری یکی دیگر از شرکت های پتروشیمی کشور به منظور توسعه زنجیره ارزش محصولات تولیدی واحد PGH در دستور کار شرکت پتروشیمی شازند قرار گرفته است.
ایشان افزودند: از اهداف احداث این پروژه می توان به: تولید سالانه 60 هزار تن محصول با ارزش بنزن بر مبنای استانداردهای جهانی، توسعه زنجیره ارزش محصولات واحد PGH، کسب ارزش افزوده در زنجیره ارزش و افزایش سودآوری شرکت به میزان 11 میلیون دلار در سال و نیز انطباق بیشتر محصولات تولیدی واحد بنزین پیرولیز نهایی با استانداردهای زیست محیطی اشاره نمود.

رفع موانع و مشکلات در تامین خوراک مجتمع پتروشیمی شازند و افزایش راندمان واحد الفین
دیگر پروژه ای که دکتر سعیدی از آن بازدید نمودند پروژه احداث تاور 406 واحد الفین مجتمع عظیم پتروشیمی شازند می باشد که در این بازدید مهندس ولدخانی بیان کردند: این تاور در زمانی که سخت ترین تحریم های ظالمانه بین المللی علیه کشور عزیزمان اعمال شده بود، با همکاری یکی از شرکت های توانمند و متخصص داخلی و با هزینه ای بالغ بر 240 میلیارد ريال ساخته شده است که این پروژه مهم نقش مهم و تاثیرگذاری در تولیدات پتروشیمی شازند دارد.
ایشان هدف از ساخت این تاور را رفع مشکلات و تنگناهای موجود در ظرفیت محصولات واحد الفین،رفع مشکلات عملیاتی در زمان افزایش راندمان این واحد و افزایش قدرت عملیاتی جهت استفاده از خوراک های متنوع با توجه به مشکلات عدیده موجود در مسیر تهیه خوراک مجتمع پتروشیمی شازند عنوان کردند.

تولید محصولات جدید از سوی تیم توانمند پژوهشی شرکت پتروشیمی شازند؛ تبلور خود باوری و اعتماد به توانمندی داخلی
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به اتفاق هیات همراه از واحد پژوهش و فناوری (R&D) مجتمع پتروشیمی شازند بازدید بعمل آوردند و در جریان آخرین اقدامات و تولید محصولات جدید در این واحد قرار گرفتند.
یکی از اقدامات شرکت پتروشیمی شازند در تنوع بخشی و تولید محصولات جدید، پروژه تولید سوخت کشتی به میزان 20 هزار تن در سال می باشد.
مهندس ولدخانی اظهار داشتند: سوخت کشتی تولیدی در پتروشیمی شازند مطابق با استاندارد جهانی کشتیرانی (IMO 2020) و بر اساس فرمولاسیونی ابتکاری و ابداعی توسط متخصصان و پژوهشگران توانمند شرکت ساخته شده و آماده عرضه به مشتریان می باشد که تولید این محصول با کیفیت ضمن رفع نیاز بازار، سودآوری قابل توجهی برای پتروشیمی شازند به ارمغان خواهد آورد.
همچنین نصب و راه اندازی راکتور تحقیقاتی واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی شازند از دیگر پروژه های بود که مورد بازدید مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی قرار گرفت.
این راکتور در راستای توسعه سبد محصولات اتوکسیله در ناحیه سه بهره برداری مجتمع عظیم پتروشیمی شازند و به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر در محصولات تولیدی این ناحیه بوده، طی دو سال گذشته توسط محققان پتروشیمی شازند نصب و راه اندازی شده است و تولید صنعتی برخی از این محصولات قابل استفاده در واحدهای پلی پروپیلن و پلی اتیلن پتروشیمی های سراسر کشور می باشد، از قابلیت های راکتور تحقیقاتی پتروشیمی شازند به حساب می آید.
شایان ذکر است از اقدامات و فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی صورت گرفته در واحد R&D شرکت معظم پتروشیمی شازند می توان به تولید بومی و داخلی محصول فاین کمیکال (ARP-FAE163)، کاتالیست ROPAC به منظور احیای کاتالیست واحد 2EH ، تولید صنعتی محصول TWIN 80  و نیز اجرای اقدامات تحقیقاتی و فنی در خصوص تولید محصولات اتوکسیله در کشور اشاره نمود که تمامی این اقدامات نشان از خودباوری، اعتماد به دانش بومی و عزم راسخ مدیران و متخصصان توانمند شرکت پتروشیمی شازند برای شکستن سد تحریم های ظالمانه بین المللی و تبلور حقیقی و عملی شعار "ما می توانیم" می باشد.